Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Annandag Påsk

Av Camilla - 10 april 2012 10:47

Igår var jag som sagt i Sthlm på Väsby Bk och tränade med Maria och Rhino. Jag ska försöka träna i sånna miljöer så mycket jag bara hinner och kan då Aysha verkligen behöver det och jag med för den delen. När vi var i Södertälje och testade på rally lydnaden kändes hon omöjlig till en början, men jag gjorde fel där som ville köra igång på en gång. Hon behövde en stund för sig att landa vilket jag inte gav henne och det gav i sin tur sig i oönskade beteenden i träningen. Men igår gick det mycket bättre trots att vi hade 2 stycken mini hundar med mkt päls som vajjade i vinden och som körde på planen brevid med sin matte. Aysha är mycket intresserad av småhundar, tror ärligt att hon kan se dom lite som små harar som hon en gång i sitt liv roat sig med att "leka tafatt" när hon bodde i Italien.


Rhino och Maria brydde hon sig inte alls om när vi tränade så det var riktigt skönt. Men känner att jag måste hitta ett bättre koncept, har inte riktigt det ännu, men har tänkt ut en grej jag vill prova och det är att först leka med henne som uppvärmning, sen köra 3 gånger det jag ska träna och sen leka och sen köra 3 igen och sen leka och sen avsluta med 3 repetitioner med just det momentet och sen inte göra mer vid just det träningstillfället. Jag återkommer hur det funkar för oss =)


Håller på att ladda upp rallylydnadsfilmerna men det tar ju sån tid, så ni får se korten från igår så får filmsnuttarna komma i ett annat inlägg senare. Men när jag ser filmklippen på mig och Aysha känner jag någonstans i mig att näääääj sluta upp med godismatandet Camilla!!!!! Hon fokuserar ju bara på att äta godis och fattar inte vad hon gör ens, men jaja, gör om och gör rätt heter det ju =)


Här kommer korten från igår som Maria tog på oss när vi tränade, man är inte alltför snygg direkt, men det bjuder jag på *skratt*


 

Leksaken vi använder heter Flappy och Aysha älskar den, dock är dom inte så hållbara så den gick sönder och är därmed förbrukad =)


Vi tränade ligg från sitt vid sidan och Aysha bjöd på fina lägganden här ser man hur taggad hon är =)


   

Jag har en långlina runt midjan, Maria tipsade om det, att man inte tänkt på det tidigare. Jag har tyckt det är så jobbigt med långlina då man måste hålla i den, men gör man såhär behöver man inte bry sig och hunden har större rörelsefrihet och på så vis blir det lättare att träna. Här tränar vi lite fot =)


 

Det finns en agilityplan brevid denna som vi tränade på och när vi kom så provade jag låta Aysha gå upp på tipbrädan för att se hur hon skulle reagera. Aysha brydde sig föga och bara gick på, mattes tjej =) Sen fick hon prova på den här stegen vilket också gick riktigt bra, hon kör på bara utan att fundera så mycket, ber jag henne om en sak ställer hon upp utan problem =)


 

Vackra skapelse!


 

Efteråt åkte vi till Maria och hennes man, Luigi, fick träffa Aysha. Var så roligt att se hur hon kände igen Luigi så väl och blev alldeles till sig av glädje =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards