Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Tydlighet och planering är a och o..

Av Camilla - 10 april 2012 19:22

Jag hade tänkt att jag och Aysha skulle spendera vår dag ute, jag packar träningsväskan och Aysha viftar på svansen och är förväntansfull och när vi sen kliver ut, utanför dörren så inser vi båda att bläääää vilket tråkigt väder! Det blåste och regnade, hoppades någonstans att regnet skulle sluta, men så var inte fallet utan det ökade istället. Vi drog till skogs iallafall och tränade lite, med facit i handen borde vi stannat inne istället, inte för att Aysha misskötte sig utan för att JAG gjorde det!!! Ursch vad trött jag blev på mig själv och när jag själv inser att nej det här funkar inte, då fortsätter jag dessutom, fy skäms på dig själv Camilla!!! Jag filmade när vi var ute i regnet men det är så segt att ladda upp filmer just nu så dom kommer en annan dag, då kommer ni förstå varför jag satte mig själv i skamvrån när jag kom hem.


När vi tränat lite så gick vi en sväng, men eftersom regnet började ösa ner ännu mer styrde vi kosan mot bilen och åkte hem. Aysha var nöjd över att få komma in, hon hade inget täcke på sig nämligen. När Aysha låg och snarkade i soffan så satt jag och surade på mig själv, fy vad arg jag varit och så där less på mig själv, varför gör jag saker som jag känner att så ska jag INTE göra?? Jo för att jag får hjärnsläpp helt enkelt.


Jag tog nya tag på eftermiddagen och då gick det mycket bättre. Jag tränade ganska noga efter konceptet jag pratade om tidigare idag det här med 3 metoden, funkade ganska bra, men ska nog forma om det lite till ändå efter dagens träning.


Men inför imorgon så ska jag sätta mig och planera min träning med Carola och Lilo in i detalj och gå igenom det i huvudet så jag inte börjar med något annat jag inte planerat, för då VET jag att det blir pannkaka av allt!! Jag ska helt enkelt backa bandet, lägga fokus på kontakt och stadga.


Här kommer en filmsnutt från eftermiddagens träningspass, som gick betydligt bättre än det på förmiddagen i spöregnet =)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards