Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 2 februari 2015

Hoooohoooo motivatione var ärrruuuuuu?

Av Camilla - 2 februari 2015 16:59

Nu är listorna ute på www.amstafflubben.se och Aysha placerade sig på en 8e plats på showlistan, svenskfödda tikar. Hon placerade sig som 9a på Arbetade listan, det är bättre än förra året så jag är super nöjd! Sen är hon även med och bidrar till Årets Uppfödar lista, där Capa Tosta Kennel placerade sig som 2a 2014.


Egentligen helt nördigt att vara nöjd över att finnas med på listorna, men så är jag ju en super hund nörd så det bjuder jag på =) Ayshas moster/faster, Lilo, vann både Arbetande listan och Show listan. Lilo med sin ägare Carola är helt otroliga och jag slutar aldrig imponeras av deras upptåg och äventyr! Dom är ett fantasiskt team!


Av 23 deltagande hundar på Arbetande listan har Capa Tosta hel 5 deltagande hundar med, så himla roligt!!!


Egentligen borde väl planerna och träningen vara i full gång för 2015 men jag har verkligen noll motivation till att träna hund. Synd egentligen för Aysha är så tacksam att träna, hon älskar att jobba och få göra saker ihop med mig. Jag kanske måste ta mig i kragen och börja träna lite smått.


Min dröm är att kunna starta i en lydnadsklass 1, Aysha är relativt redo för det, förutom platsen som vi måste träna mer på, men annars skulle hon nog göra rätt bra ifrån sig, fast det är ju givetvis skillnad på träning och tävling. Jag känner mig feg, är rädd att Aysha ska hitta på egna saker är vi står där på lydnadsplanen och hon är lös och vipps så försvinner hon ut i publiken och roar sig. Vet inte hur jag ska komma över denna rädsla och oro. Egentligen har hon aldrig givit mig anledning till dessa farhågor, men ändå finns dom är och de begränsar oss att utvecklas vidare. Vill ju även starta i en Fortsättningsklass i Rallylydnad, men även där är jag rädd att hon ska dra ifrån mig på planen.


Jag hoppas av hela mitt hjärta att vi någon dag ska kunna starta i lk1 och fortsättningsklass i rallylydnad, men för att det ska bli möjligt så måste ju den dära motivationen dyka upp, håller tummarna att den gör det snart =)


Här har vi fått massvis med snö, och det snöar fortfarande, Aysha tycker om snön men blir lätt frusen, så det är synd, vi får vara ute oftare och kortare stunder.


     

Aysh trivs att ligga i bädden brevid spisen =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards