Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 3 februari 2015

Helt vanlig snöig tisdag

Av Camilla - 3 februari 2015 20:02

Inatt kom det en herrans massa snö igen, så idag blev det till att skotta igen efter att ha varit inne i stan på möte. Aysha är med mig en stund ute och gör det hon älskar, jaga fåglarna som sitter vid frö stationerna och sen slutligen attack hälsa på katten som sitter i lådan. Hon är otroligt snäll, jag hade farhågor om att hon skulle vara dum mot katten, men det enda hon gör är att gör ett attack hopp mot katten helt glatt och så fräser katten åt henne och då går hon därifrån utan diskussion. Det hade man aldrig kunnat tro om mästerjagaren Aysha =)


När hon har gjort sina rundor så sätter hon sig först på trappen in till mina föräldrar, hon tycker att hon borde få komma in dit och hälsa på eftersom hon allt som oftast får något gott när hon är därinne. Sen sätter hon sig på trappen vid huset och vill in i värmen. Så där fick jag till slut skotta all snö själv utan hennes sällskap.


Har inget riktigt bra vintertäcke just nu, har ju ett som är super, men det har spännet gått sönder på, så måste försöka hitta ett nytt spänne att sy dit, det täcket är införskaffat på Granngården för hundra år sedan, men det är verkligen super bra, håller bra värme och står emot väta och det blir inte stora snö ansamlingar under bringan. Har ju ett Hurtta den äldre modellen vintertäcke och jag avskyr det, det blir blött på en gång, blir stora snökoker under bringan och magen och passformen är lika med noll. Men det får duga över fleece täcket när det är kallt ute. Hon är en riktig liten frys lort min Aysha.


Fick för mig att leta fram några hundböcker jag har, tänkte att jag skulle kika i dom ikväll för att se om motivationen har lust att komma tillbaka. Jag vill ha vår nu så man kan vara ute utan att frysa och pulsa i snö. Men vet ju att många älskar denna snö så jag kan vänta på våren till i mars, men då får det räcka, då får det banne mig bli vår *skratt*


Just det, nu är pmet ute för Amstaffklubbens Rallylydnads KM 2015, all information finner du på hemsidan, www.amstaffklubben.se Kmet går av stapeln den 4 juli och jag hoppas på att många kommer, både publik och deltagare, det är ju alltid så trevligt på Kmen, kan inte bli annat när man har med ett gäng asts och astsägare på ett och samma ställe, så boka in det datumet nu och dyk upp vettja =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards