Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 8 februari 2015

Fyrkantiga ögon

Av Camilla - 8 februari 2015 22:28

Idag har jag spenderat mycket tid vid datorn så det känns som jag har fått fyrkantiga ögon, men måste säga att det känns otroligt bra ändå och fått så mycket gjort, så slipper det ligga där och gnaga i bakhuvudet. Vissa saker var jag tvungen att göra, skriver ju till Terrierposten och där hade jag fått dispens på press stoppet så det var tvunget att bli inskickat idag och så skrev jag iordning en text till rasklubbens Årsbok, känner mig lite nervös för om det blev bra text eller inte, men nu är det inskickat och klart och det känns bra att ha bidragit till boken som ges ut för första gången någonsin i år =) Så gå in på www.amstaffklubben.se och boka din bok nu så du inte missar den. Jag kommer införskaffa mig ett exemplar, tänkte att det blir roligt att samla på och då vill man ju ha allihopa såklart.


Igår var det lördag och jag hade tagit semester och åkte upp till Årsmötet som Svenska Amstaffklubben hade. Det var ett mycket trevligt och konstruktivt möte tycker jag, mycket bra saker diskuterades. Snälla Carola som äger Lilo som gick och vann både Arbetande och Show listan 2014 hade tagit med sig 2 tårtor som hon bjöd allihopa på =) Tack så mycket rara du <3 Om jag inte minns helt galet nu var vi sammanlagt 18 personer och 16 av dom hade rösträtt på mötet, många kända ansikten men även flera nya, så det var super kul! Efter mötet var det bara att packa in sig i bilen och bege sig hemåt för att mellanlanda där och äta lite för att sedan åka och jobba.


Jag hann vara ute en stund efter att jag sovit klart, och fånga lite av den underbara solen och Aysha var verkligen på humör för att springa runt och busa i snön, hon ger mig verkligen många skratt den fröken. Det ser ju så roligt ut när hon springer i djupsnön, eller springer är väl synd att säga, snarare skuttar som en känguru *skrattar*


Jag är så otroligt tacksam över att ha Aysha vid min sida, livet skulle vara så mycket tråkigare om inte hon fanns i mitt liv. Imorgon bär det av till Veterinärboden, Aysha ska få sin allergi spruta och jag har ju gett dom hemma i snart 1 år, men jag måste ha stuckit fel vid något tillfälle för Aysha fullkomligt avskyr det nu och då känner jag att det är bättre att jag åker dit och får hjälp några gånger så jag verkligen känner att jag gör rätt. Finns ju inte så många sätt att göra det på egentligen, men det är inte så lätt att ge en spruta till en hund som vill göra allt annat än stå stilla och blir som en hal ål när man försöker hålla i henne. Jag hoppas det kommer gå bra imorgon och att dom kan komma med något bra tips på hur jag ska gå tillväga. Jag ogillar verkligen sprutorna, tycker dom är opraktiska, skulle önska att dom inte var så långa som dom är, trots att hon bara får 1ml så blir själva sprutan så lång att sen trycka till så man får i allt i huden. Aja, slutältat om det nu, imorgon får vi proffs hjälp så det kommer nog lösa sig det här till slut =)


Hör och häpna, tränade lite lydnad idag igen, blev fotgående, inkallning, läggande och ställande under gång. Aysha är verkligen full av energi och taggad så fort vi ska göra något ihop. Jag längtar till det är barmark och vi kan börja spåra igen som hon älskar =)


Jo, måste ju nämna att jag blev invald i styrelsen 2 år till och det känns verkligen super kul!!! Jag är glad och uppskattar förtroendet jag blivit tilldelad och hoppas att jag kommer kunna uppfylla de flestas medlemmars krav och förväntningar.


Idag är det press stopp för tidningen Amstaffnytt, så är du medlem i Amstaffklubben, snälla skicka in ett bidrag, alla bidrag behövs för att tidningen skall bli innehållsrik och läsvärd och utan medlemmarnas medverkan blir det inte mycket till en tidning. Så även om timman är sen, kom igen och bidra med något =) Det kan vara allt från skryt till insändare, till tips på något smarrigt hundgodis, eller berätta om något minne du har tillsammans med din hund, eller skriv en resension om någon bok du läst, eller skicka in en bild på din ast.


Nä nu känner jag att sängen kallar, ledig imorgon så det ser jag fram emot, hoppas på sol och ingen snålblåst så jag och fröken A kan vara ute ett tag. Hoppas ni alla haft en bra helg <3


Här kommer lite bilder från idag när vi var ute:


         


__________________________________________________________________________________


 

Igår var det 4 år sedan klockan slog 14.40 och du tog ditt sista andetag i min famn, jag saknar dig älskade japanflagga <3 Men jag är säker på att du har det så mycket bättre där du är och jag hoppas du lever rövare och jag antar att du leker bergsget =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards