Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Camilla - 5 juni 2009 10:20

I några dagar nu så har man kunnat läsa om olika olyckor där såkallade kamphundar varit inblandade vid olika attacker. Det gör mig så ledsen att läsa att människor och andra djur råkar illa ut, men det är fruktansvärt att det finns människor därute som inbillar sig att det är hundens fel. Det är ett hundägarproblem inte ett rasbetingat problem, när ska folk förstå det? Under flera år har kamphundarna varit på tapeten från och till. Och vid varje topp på hysterin gör olika experter uttalanden och förklarar varje gång att det inte är hunden utan den som håller i kopplet som bär ansvaret och som formar hunden. Det som skrämmer mig mest är att år 2009 så anser folk att lösningen på problemet är att förbjuda vissa specifika raser! Eller som så många säger för att de inte har någon som helst koll på saker och ting, förbjud kamphundar. Jag kan slå mig i backen på att de inte har någon som helst aning om vad en kamphund är. Som när tidiningarna skriver att det var en pitbull liknande hund. Skulle man ta fram och visa olika raser för en sådan person skulle denne inte kunna peka ut en pitbull. Media gör vad som helst för att få rubriker och sälja, det som är tragiskt är att människor i modern tid verkligen går på struntpratet. Jag undrar hur man tänker när man vill låta en hel ras betala för vad några få individer gör. Det gör mig så upprörd när jag hör att man vill förbjuda hit och dit. Tänk om media och alla dessa människor som är för ett rasförbud kunde engagera sig på riktigt. De kunde ju ta och vidga sina vyer lite och se sig om vilka underbara familjehundar och sällskapshundar dessa omtalade kamphundar är. Det finns ingen som föds elak, varken människa eller djur, det är min åsikt. Tanken på att okunnigt folk därute ska få se till att min Tyra inte har någon framtid gör mig så ledsen och arg. Jag har ju mål jag vill nå med Tyra, förhoppningsvis kommer vi kunna börja tävla i lydnad, och gärna blodspår. Media tycks undvika oss mer normalt funtade människor som gör vettiga saker med våra hundar. Nej, en stor dagens tistel till alla ni därute som fördömmer olika raser och som vill ha en hetsjakt på våra underbara hundar. Jag älskar min Tyra och låt oss nå våra mål tillsammans!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards