Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Camilla - 9 juni 2009 21:48

Idag så var jag och Tyra till en god vän på förmiddagen, hon har 3 barn så det är bra träning för Tyras del att få umgås med barn. Sen på eftermiddagen åkte jag upp till hundklubben och av en ren slump träffar jag Eva där. Hon har ett gäng BC:s, så jag passade på att fråga om det gick bra om Tyra fick umgås lite med hennes flock =) Inga problem och sen var Tyra i full gång. Måste säga att det är så intressant att se hur hundar beter sig i flock. Tyra kan verkligen hundspråket och gjorde sitt bästa för att charma alla först, för att sen bjuda upp till lek. Hon är ett riktigt litet busfrö. Pike heter den brun/vita BCn, jag tycker han är så otroligt ståtlig. Man kan inte busa hela tiden, så vi tränade på passivitet också, men det är inte lika roligt, men Tyra finner sig i det. Sen bytte vi träningsplan och tränade lite klicker. Jag tränade linförighet, men skulle snarare kalla det följsamhet =) Vi tränade sitt och sen gå fint mot en skål med godis. Tyra kunde inte alls förstå varför jag inte köpte hennes koncept, som bestod av att rusa så fort det bara gick mot godismålet. Matte var ju rent av korkad som fick för sig att backa varenda gång det där hemska kopplet tog stopp. Efter ett tag förstod Tyra galoppen och övningen gick riktigt bra. Som belöning blev det lek med Majken. När Tyra leker med Majken tror jag hon är så nära ordet lycka man kan komma, underbart att se dom ihop. Majken är ju så himla snäll, men säger till Tyra när hon går för långt, det tycker jag är bra. Lägger upp en del kort från dagens bravader.

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards