Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Camilla - 8 juni 2009 20:30

Idag var det teori på valpkursen igen. Vi gick igenom hur viktigt det kan vara att man lär hunden all sorts olika hantering osv. Instruktören visade upp olika hjälpmedel, som tex tratt och munkorg. Instruktören ställer frågan när man behöver använda sig av en munkorg? Då kläcker en ur sig att det är bara vissa hundar som behöver munkorg. Instruktören tacklade hennes påstående väldigt bra och menade att en munkorg kan ALLA hundar ibland behöva, även de små söta hundarna. Jag tror inte den här personen har någon som helst aning om vad det är för hund jag har. För hon är verkligen en sån person som jag har svårt för, en som dömer ut vissa hundraser. Hon tycker nog att Tyra bara är liten och söt, för Tyra ser ju inte ut som de där hundarna som media så fint brukar klippa och klistra in. Fast jag blev inte så förvånad att det var just den här personen på valpkursen som skulle kläcka ur sig att det bara är vissa hundar som behöver munkorg. Det var nämligen samma person som blev så förskräckt över att dennes valp bajsade på deras äkta matta. Hon är en energi tjyv, och jag är dum som låter mig påverkas, men ibland blir jag så trött på alla fördomar om utpekade raser som målas upp som stora farliga monsterhundar som är i stort sett inprogrammerade att döda allt som kommer i dess väg. Jag har för övrigt varit lite dålig med träningen i några dagar nu, så ska ta och skärpa till mig. Imorgon blir det klicker träning för hela slanten! Till alla er därute som inte dömer ut hundar hit och dit, ni ska ha en stor eloge och ett fång rosor för att ni är så underbara människor!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards