Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Camilla - 4 augusti 2009 14:48

Ibland kan man tro att Tyra är vegetarian. Igår åkte vi ut till landet för att spendera natten där. Det är Tyras favorit ställe, stora gröna ytor att springa runt på och utforska. Bland det bästa av allt just nu är alla bär som finns. Tyra äter mer än gärna krusbär från busken, letar upp bigarråerna som fallit från trädet. Vinbären från busken, men helst dom röda, dom svarta är inte lika stora favoriter. Smultron äter hon direkt från plantorna och hallonen får man inte ha för sig själv *skrattar* Då är hon direkt där och ska vara med och dela. Är vi i skogen gör hon inget annat än äter blåbär. Min morbmor som är 87 år och egentligen livrädd för hundar, var med igår när jag och Tyra gick runt och smakade på allt som finns. Hon tog till och med mod till sig och matade Tyra med vinbär och skrattade så hjärtligt när Tyra tog bären så fint. Det gör gott i hjärtat att se dom tillsammans. Eftersom jag lyckats med att få min käke ur led och helst inte ska prata så är Tyra en exemplarisk kandidat för att umgås med just nu ( är hon visserligen alltid ). Till henne behöver man inte säga något, vi förstår varann ändå. Min mamma tycker att man ser så tydligt Tyras olika sinnesstämmningar. Och jag håller med henne. Igår när jag satte in henne i buren för att vi skulle åka bil, så såg man verkligen på henne hur missnöjd hon var över situationen, ja riktigt sur faktiskt. Är det något hon inte kan dölja, inte ens för allt smör i småland, är när hon är trött. Då blir ögonen så små på något underligt vis. Vi kommer tillbringa resten av kvällen ute på landet idag med och natten. Tyra tycker det är lite läskigt där nattetid, för alla konstiga ljud som finns. Inatt hörde vi ett konstigt läte, tyckte nog Tyra, för hon gillade det inte alls och boffade till då och då. Det var ugglan som ropade =) Jag har tagit kort, men batteriet är på laddning så dom får vänta. Ha det så bra allihopa!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards