Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Camilla - 7 augusti 2009 18:33

Jag vet, jag borde inte läsa, men ibland kan man inte undgå och å andra sidan är det bra att hålla sig uppdaterad på vad alla idioter håller på med i den stora stora världen. Varje gång jag läser eller hör talas om rasförbud, blir jag fullkomligt vansinnig. Jag trodde ärligt talat att människan blivit klokare med åren och dess utveckling. Vi lever på 2000-talet och folk har fortfarande inte förstått att det är ju för jösse namn INTE HUNDEN SOM ÄR PROBLEMET UTAN HUNDÄGAREN. Finns INGEN som föds elak. Nu har jag lyckats bli så där arg igen, men jag blir så förtvivlad när det står att läsa om människor som vill införskaffa rasförbud på såkallade farliga kamphundar. Vilka ÄR då farliga kamphundar som bara föds fram och bara har en sak i huvet att döda allt den ser? Svaret är enkelt, det är en fantasibild som människan försöker skapa för att lösa ett problem som egentligen är något annat, enligt min mening. Att människan aldrig lär sig, ta tag i problemet och skjut inte undan det med att göra en massa andra onödiga handlanden. Jag blir alldeles förbluffad och livrädd när jag inser att det finns faktiskt människor därute som tror att dessa såkallade kamphundar är renodlade bestar. Hur ointelligent får man bli? Media är ju bra patetiska dom med, dom gör vad som helst för att sälja, och människan går på det. Media som anser sig skriva i syfte att upplysa människan, då kan man ju undra varför dom inte upplyser om alla andra hundattacker från alla andra raser som finns och som sker. De hundattacker som inträffar och som uppstår, och det förstår ju varenda människa (trodde jag) att det inte bara sker av en såkallad kamphund. Om det bara är kamphundar som attackerar och är farliga för människan,  då får dom förbjuda alla raser som gör utfall och attackerar. Som rasen Golden Retriver, det var en sådan som bet en flicka för inte så länge sen och hur många gånger har man inte hört om rasen Shäfer som varit inblandad i attacker?  Då är ju dessa raser lika mycket en kamphund också, eller har jag fattat fel? Folk skrattar och tycker det är gulligt med småhundar som helt rabiata hänger i kopplena med någon söt lite utstyrsel på sig och bara skäller. Vakna upp gott folk, försök att förstå att problemet ligger inte i en enskild ras, men trodde inte att man skulle behöva informera om en sådan simpel sak. Jag tycker absolut att det är ett problem, men ett hundägarproblem, tror jag skrivit om det här förut, men blir så vansinnig. Det är dessa idioter till hundägare som håller i kopplet vi ska försöka komma åt som misshandlar och förstör våra fina hundar. Ska jag som vanlig svensson straffas för att någon fullkomlig idiot inte har tillräckligt med vett i huvudet och är totalt omänsklig i sitt handlande mot sin hund? Nej fy säger jag bara. Jag kommer bli fruktansvärt besviken om nu Danmark beslutar sig för ett rasförbud eller som dom menar, kamphundsförbud i landet. Att det ska vara så svårt att förstå att handlar man med sunt förnuft och är medmänsklig så är dessa hundar som vilka hundar som helst. Tanken på att Sverige skulle få för sig något så idiotiskt får mig att må illa. Ska människor kunna fatta helt störda beslut grundade på okunskap, som gör att jag måste avliva min Tyra, det får mig att se rött. Jag hoppas på att människan tar sitt förnuft till fånga och gör något åt själva problemet och inte blundar för det som Norge redan gjort. Hur kan man påstå att min Tyra är en onskefull rabiat barnamördare när hon inte vill något hellre än krypa nära och ligga tätt intill? Och hur kommer det sig inte att om hon är så hemsk, varför har hon då inte redan ätit upp allt hon ser när vi är ute? Tycker det är märkligt att min förståndshandikappade bror överlevt hennes brutala attacker med pussar och bus. Nej, bäst att sluta skriva innan jag skriver något dumt.


För övrigt har jag och Tyra haft en trist dag. Jag har haft migrän och hon har funnits vid min sida hela tiden, även när hon tuggar på sina ben ska hon ligga helst på mig och tugga =) Vi gick ut i spöregn, nöden har ju ingen lag, och Tyra blev eld och lågor och skuttade runt som aldrig förr. Hur underbar är hon inte min lilla älskade ögonsten. Vi hoppas på en bättre dag imorgon.

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards