Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Camilla - 5 augusti 2009 20:53

Dagen spenderades ute på landet i det härliga vädret. På kvällen åkte jag upp till Odlaren. Där träffade jag en fd arbetskollega och hennes dotter, dom är sugna på att skaffa hund och vill känna sig lite för och kolla läget. Tyra visade upp sina "bästa" sidor, hoppade och visade klart och tydligt hur en valp är när den är övertrött =) Fast det kan ju vara lite nyttigt det också i och för sig. Var trevligt att träffa dom, och jag önskar dom lycka till i sitt eventuella köp av hund. Sen satt jag kvar en stund med gänget som var däruppe. Så himla kul att träffa alla igen. Det var Ylva, Pernilla, Berit och Lena som var där och tränade sina hundar. Sen var Janne och Hasse där och klippte gräset, bra jobbat grabbar! Det här är ju en del i det roliga att tillhöra en klubb, när man kan träffas och umgås och träna tillsammans. Jag är så fascinerad av Lenas hund, Fido. Han är en labrador som är så lugn och go, har lagt upp kort på Lena med Fido tidigare i bloggen. Vi kom överens om att försöka ses på måndagar på förmiddagen fast kurserna sätter igång. Fast varken jag, Ylva, Pernilla eller Lena ska gå kurs i höst i odlaren men det hindrar ju inte en från att ses och träna ändå. Jag lovade att lägga upp kort idag från gårdagen. Blev ett helt gäng. Ett på min mormor och Tyra, sen är det kort på Tyra när hon rejsar i gräset, har dock vilopaus emellanåt och så är det 2 kort på när hon väntar på bigaråer och ett när hon sitter och tittar på husse och tycker att han ska skänka lite krusbär. Inga kort från idag tyvärr, men blev ju ett helt gäng att se från igår. Alltid något att vila ögonen på =) När jag satt och lyssnade på tjejerna idag när vi satt och prata så kände jag hur mycket jag verkligen längtar tills jag är uppe och tränar t ex tvåans moment eller treans. Dom som satt där idag är på den nivån och är duktiga. Vad som också händer när jag sitter och lyssnar är att jag kan bli lite rädd. Knasigt va? Rädd för att tänk om jag gör allt helt galet och inte lyckas med något alls. Vet att det är knäppt att tänka så, men har aldrig ni varit rädda för att göra fel med något? Att lära in ett moment på ett sett som sen visar sig vara fel och så får man börja om och får ett helt tids projekt att få momentet att sitta som det ska? Jag kan bli lite osäker av mig emellanåt men det brukar gå över. =) Nu får det räcka för idag. Tack för en trevlig kväll brudar! Godnatt!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards