Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 2 juni 2011

Inget hundinlägg

Av Camilla - 2 juni 2011 20:24

Känner att jag behöver skriva av mig lite, men det här inlägget kommer inte handla om hundar.


Jag har en bror som är annorlunda, han är begåvningshandikappad och bor på en gruppbostad. Han arbetar i en utegrupp där det är ett gäng på 8 st ( tror jag ) grabbar som har olika handikapp. Denna utegrupp är ledd av 2 st ledare.


Min bror har mått dåligt under en tid och vissa perioder har jag mer kontakt med honom och vissa perioder glest mellan gångerna då vi ses och hörs. Men är det något som berör mig oerhört är när han mår dåligt och det som berör mig ännu mer är när han mår dåligt pga att människor ( sk normalbegåvade ) behandlar honom illa.


Så är nu fallet och det uppdagades förra veckan när jag gjorde ett oanmält besök på hans utegrupp. Det besöket resulterar i att jag blir så illa berörd att jag åker raka vägen till dessa 2 ledares chef och pratar om situationen som råder. Fick ett bra bemötande av chefen, men frågan är givetvis vad som kommer hända härnäst och hur min bror behandlas under tiden av ledarna som fortsättningsvis jobbar kvar.


Jag vill inte lämna ut vilka dom är, men en sak är säker och det är att jag kommer aldrig förlåta en av dessa 2 för det han gjort mot min bror.


Jag önskar jag kunde skydda honom, men någonstans har man väl hoppats som anhörig till honom att kommunens anställda ska vara införstådda med vad som krävs av dom och hur dom får och inte får agera. I mina ögon är det skamligt att människor som arbetar med den här målgruppen eller människor överlag, kränker dom som dom ska ansvara för och hjälpa och stötta.


Det tråkiga i det här är att det skulle förvåna mig om kommunen väljer att ge denna ledare repissalier för sitt handlande och bemötande mot min bror. Fast jag känner i hela mig att kommer han få glida förbi på ett bananskal så finns det säkert någon tidning som skulle vilja skriva om händelsen.


Nä nu ska jag sova, har haft problem med mitt huvud sen i lördags och det tar verkligen på krafterna att ha ont i det här jäkla huvudet hela tiden. Idag har jag inte gjort något, bara tagit det lugnt och det ska jag fortsätta med tills jag börjar jobba igen på måndag.


Hoppas ni alla därute mår bra och får en skön ledig helg!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards