Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Camilla - 4 januari 2011 22:22

Jag köpte en bok idag, Hundens hud som är skriven av Susanne Åhman. Jag läste ut den nu på kvällen, var inte så tjock, men måste säga att hon lyckats få ihop mycket bra fakta ändå. Mycket av det som står i den visste jag redan, men jag har ju å andra sidan spenderat lite tid på nätet och läst och läst och läst lite till *ler*


Jag är ändå nöjd över att jag införskaffade den. Det är en bok som borde finnas i alla hundägares hem om jag får säga mitt. Det tycker jag inte för att jag själv har en hund som har hudproblem, utan den hade jag skaffat mig även om Tyra inte hade hudproblem. Står en del om löss, loppor, mjällkvalster osv osv.


Det är en bok jag kommer ta fram då och då och kolla igenom om jag undrar något. Det jag även gillade med boken var också att hon lägger in några ord då och då om att det inte är lätt med en hund med allergi osv, men att det med rätt diagnos oftast går att se till att hunden lever ett bra liv =)


Vill ni veta lite mer finns det säkert bättre beskrivning än den jag gett på:

www.hundenshud.se



Av Camilla - 4 januari 2011 22:08

Idag åkte vi med Tyra till skogen och busade lite med henne      Hon höll sig helst där det inte var djupsnö eftersom det var bortåt 10 minus och då fryser hon så om tassarna. Hon var verkligen överlycklig över att få härja runt med oss, man kan inte annat än skratta. Hon ser liksom ut som en vit liten trollunge som det lyser djävulskap ur ögonen på *skrattar*


Här kommer lite bilder från dagens bus:


  Här kommer hon som har spring i benen        Tyra spanar in husse...     Tyra sätter fart efter Ronnie =)   Husse fångar upp busfröt som försöker tacklas...   Tyra står och inväntar rätt läge, och sen.....   Full fart frammåååååt, men vad händer? Husse gör en undan manöver så det ej går att tacklas =)   Då fortsätter hon mot det säkra kortet, matte som står med kameran *skrattar*     Som sagt, Tyra gillar att tacklas....   Här tar hon ny fart för att göra en hopptackling =)   Men när man börjar leka för hårdhänt så måste man lugna sig säger matte =)   Jag och Tyra, hon är alltid lika fin, men jag är alldeles svart under ögonen, har sån huvudvärk idag så det till och med syns i ansiktet =/   Kasta husse, kom igen då, kasta bollen! =)   Tyra fick leta en stund efter bollen, för den sjönk så djupt....

Men sen är bollen bara hennes och ingen annans, syns det på blicken eller? *skrattar*  

Av Camilla - 4 januari 2011 17:15

Jag tog hur mycket kort som helst, men mer än hälften av bilderna är bara att radera tyvärr. Jag har valt några som inte är helt kassa, men finns även flera som jag lägger upp som är dålig skärpa på osv.

Bilderna är från 19 december då det var Hundmässa på Älvsjömässan.


  Diamon   diamon   Carro och Diamon   Domaren gluttar på Diamons fina tänder =)   Diamon står fint =)   Diamon   Ser ut som att Diamon ler stort för att göra matte glad =)   Camilla med Rozzo och Marika med Speedy   Rozzo står fint =)   Carola och Lilo   Lilo ser väldigt koncentrerad ut på godisen =)   Lilo   Carola och Lilo   Lilo kan också stå fint =)   Ser ut som att Smilla hoppas på att det ska börja regna godis från Marias hand =)   Smilla   Smilla   Tränar lite att stå ihop innan avelsgruppen =)   Avelsgrupp, mamma Lupa ser ut som att hon är gjuten i sten, står stadigt och så fint =)     Uppfödargrupp, Capa Tosta kom 2a.   Capa Tosta gänget sitter samlade i väntan på stora finalen i bästa avelsgrupp. Nu är ju inte gänget fulltaligt eftersom flera saknades, men är säker på att ni hejjade lika mycket för det i era hem =)   Smilla värmer upp så hon ska se extra snygg ut i stora finalen =)   Diamon <3

Det här kortet är lite häftigt tycker jag, för kolla in Lilo som står längst ut vänster från sett. Ser ut som att hon tittar rakt in i min kamera fast jag sitter jäääättte långt bort =)  

Av Camilla - 4 januari 2011 11:51

Okej, har inte hunnit jobba något mer på hemsidan, men då får ni ha överseende med det =)


Här kommer adressen:


www.tyris.dinstudio.se


Jag har massor med ideér och ska fortsätta med hemsidan när jag får tid =)



Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards