Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Camilla - 11 januari 2011 18:58

Vissa dagar hinner man inte med på samma sätt man önskar att man skulle göra. Idag har jag inte hunnit vara ute med Tyra för hon har varit med husse. Det är ju ingen nackdel för då gör ju dom saker ihop, men jag kan sakna att vara ute med henne.


Jag längtar tills det inte är lika mkt snö ute längre och mer bar markt så vi kan köra igång med blodspår igen och när skaren försvinner från snön som är nu så tänkte jag köra personspår.


Häromdagen köpte jag 2 böcker, en som handlar om sök och en som handlar om uppletande i ruta. Inga märkvärdiga böcker, men ändå bra böcker med information.


Jag skulle verkligen vilja köra bruks med Tyra, tror hon skulle älska det =) och jag tror jag skulle älska det med *ler*


Är ju roligt också eftersom Hanna med Zou Zou håller på med bruks och dom är en liten grupp som träffas ibland och tränar och lägger spår ihop, kul!


Jag vill verkligen komma igång med träningen igen, allt har lagts på is och Tyra tycker det är dö trist så måste rycka upp mig, men alla moment kan inte tränas jämt med leksak. Andra kanske hittar lösningar på det, men jag gillar att köra med klickern och då är det godis som gäller till vissa övningar. Fick tips av Maria ( uppfödaren ) att torka nötkött, och det är ju toppen, för då avviker jag inte från utredningen =)


Jag ska jobba inatt så kommer sova en stund imorgon, men hoppas på fint väder så jag och Tyra kan vara ute när jag vaknat =)


Här är 2 kort från igår när vi skymtade en bit av solen:


  Har egentligen helst inte täcke på Tyra, men det blåste så otäckt och ville vara ute en stund så då fick täcket fint sitta på iallafall =)

Tyra springer mot solen =)  

Av Camilla - 11 januari 2011 08:16

Vilken dag vi hade igår! Först var vi i skogen, skönt att va ute fast det blåste en hel del. In i affären och handla innan vi landade hemma. Då började jag laga mat åt Tyra, men först fick jag det stora nöjet att skala potatis och morötter till förbannelse =)


Medans det puttrade på spisen diskade jag och sen var det dags att portionera upp all mat i små matlådor och ge Tyra en portion såklart som stöttade mig i mitt uppslevande av mat och iaktog mig noga ifall jag skulle tappa något =)


Sen slängde jag i mig lite mat själv och sen var det dags för stor rengöring för Tyras del. In i duschen och bli schamponerad, hon hatar att duscha men står snällt och finner sig i det. Efter det ut snabbt med täcke på för Tyra blir så kissnödig av att duscha, fråga mig inte varför. In och sen rengöra öronen vilket Tyra hatar snäppet mer än duschen, men så skönt när matte tar en bomullstuss och torkar ur öronen för det kliar så skönt =).


Efter det så somnade Tyra bums, och jag var rätt trött jag med kan jag villigt erkänna =)


Idag blir det möte för min del mellan 9-12 och sen jobb inatt så ska försöka sova någonstans på dagen. Hoppas ni andra har en bra dag därute!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards