Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Tisdag

Av Camilla - 11 januari 2011 18:58

Vissa dagar hinner man inte med på samma sätt man önskar att man skulle göra. Idag har jag inte hunnit vara ute med Tyra för hon har varit med husse. Det är ju ingen nackdel för då gör ju dom saker ihop, men jag kan sakna att vara ute med henne.


Jag längtar tills det inte är lika mkt snö ute längre och mer bar markt så vi kan köra igång med blodspår igen och när skaren försvinner från snön som är nu så tänkte jag köra personspår.


Häromdagen köpte jag 2 böcker, en som handlar om sök och en som handlar om uppletande i ruta. Inga märkvärdiga böcker, men ändå bra böcker med information.


Jag skulle verkligen vilja köra bruks med Tyra, tror hon skulle älska det =) och jag tror jag skulle älska det med *ler*


Är ju roligt också eftersom Hanna med Zou Zou håller på med bruks och dom är en liten grupp som träffas ibland och tränar och lägger spår ihop, kul!


Jag vill verkligen komma igång med träningen igen, allt har lagts på is och Tyra tycker det är dö trist så måste rycka upp mig, men alla moment kan inte tränas jämt med leksak. Andra kanske hittar lösningar på det, men jag gillar att köra med klickern och då är det godis som gäller till vissa övningar. Fick tips av Maria ( uppfödaren ) att torka nötkött, och det är ju toppen, för då avviker jag inte från utredningen =)


Jag ska jobba inatt så kommer sova en stund imorgon, men hoppas på fint väder så jag och Tyra kan vara ute när jag vaknat =)


Här är 2 kort från igår när vi skymtade en bit av solen:


  Har egentligen helst inte täcke på Tyra, men det blåste så otäckt och ville vara ute en stund så då fick täcket fint sitta på iallafall =)

Tyra springer mot solen =)  

 
 
Ingen bild

Paula

12 januari 2011 08:02

Känns som om solen blivit sällsynt det sista..? Eller har man blivit bortskämd med för mycket sol?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards