Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 5 november 2011

Av Camilla - 5 november 2011 16:30

Jag kommer på mig själv med att tänka så emellanåt, är det verkligen sant att vi ska få chansen att få lära känna och leva med en ny liten hund? Svaret blir ju återkommande ja såklart eftersom allt är bokat och klart och det gör mig sådär härligt glad och upprymd.


Träffade min fina vän Hanna igår, det var en hundfri dejt, men bara hundfri i den bemärkelsen att ingen hund var med, för nog pratades det hund må ni tro    Hanna är lite sugen att gå någon kurs till våren och vi pratade lite löst om Rallylydnads kurs, så roligt att ha någon att gå kurs ihop med som man känner tycker jag! Sen tränar ju Hanna bruks med sin fina ZoeZoe och jag ser fram emot att få ses och lära mig vad bruks är mer ingående, jag har väääldigt dålig koll på de olika momenten, men inbillar mig att det är en rolig tävlingsform för både hund och förare.


Något som också verkar roligt är Freestyle, träffade Pillan häromdagen en sväng och fick se deras ihopsatta nummer och vet ni, jag började banne mig grina när jag såg dom, inte alls likt mig men jösses vad rörd jag blev när jag såg samspelet mellan dom två och det dom utförde tillsammans ihop med musik. Tror dock att det är mycket svårt att få till, men ändå något man kan prova på tycker jag allt.


Agility är också något jag alltid varit lite förtjust i, ser så roligt ut och även det är ett fint teamwork som ligger till grund för att det ska gå bra på planen.


Ja, finns många roliga saker man kan göra med sin hund, men jag ska börja med att lära känna Aysha och sen får vi se vad framtiden har för planer för vår del.


I torsdags var Lola med Prince, Carro med Blenda och Maria med Rhino upp till Gävle och gick anlag respektive öppenklass spår. Alla blev godkända så ett jätte grattis till er allihopa! Sen hade dom lyxen att bli bjudna på tacopaj av Aloka, åh vad jag önskar jag kunnat följa med och få umgås och mumsa god paj och få prata hund med andra hundnördar, jaaaa, ni är faktiskt hundnördar ni med *skratt*


Nu ska jag vila lite innan jobbnatt inatt, sen är jag faktiskt lite ledig i några dagar och det ser jag fram emot. Känner mig hyffsat sliten såhär 4e dagen med konstant huvudvärk som ligger och slår över till migrän hela tiden, hoppas det kan värka ut imorgon och sen vara över, för orkar liksom inte med ett dunkande huvud så länge till. Ibland brukar jag tänka på hur underbart det måste vara att vakna utan huvudvärk och uppleva flera dagar utan huvudvärk, eller ja ha en huvudvärksfri vardag, jag avundas er helt klart, men nu har jag gnällt färdigt och önskar er en härlig helg istället för att gnälla vidare *skratt*


Sköt om er därute och tänd ljus för era änglar som vakar över er  



      

Tyra jag hoppas du har det fint där du är och att det finns många strumpor och sockor du kan stjäla, jag älskar dig min fina japanflagga!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards