Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 26 september 2011

Av Camilla - 26 september 2011 13:15

Poppan skötte sig galant när han var själv hemma en stund på morgonen, duktiga Poppan! När jag kom hem så vände jag bara men tog med mig Poppis och drog till skogs, där tuggades det på ett och annat träd och sen åkte vi till Djurmagazinet och handlade hundmat och schampo och sen hade dom en hundsalong där dom klippte klor och friserade hundar. Jag tänkte det vore ett ypperligt tillfälle att träna Poppis att bli hanterad av främlingar, sånt är viktigt i mina ögon, för det har man igen den dagen man besöker veterinären.


Poppan hade inga problem med det, han strosade in där och blev utskälld av en DvärgSchnauzer men sket i den och så gick vi in på friserrummet. Upp på podiet och så klipptes det klor utan problem som att han aldrig gjort annat *ler*


När vi kom hem blev det en dusch, vi har ju varit ute i skog och mark en massa och han har slabbat i massa pölar och sankmark så kände att en dusch var på sin plats, men det kände inte Poppis *skratt*


Han är så snäll i vanlig ordning men visar att han inser att det är något lurt på gång men går villigt med, men åh vad han blängde på mig när det började duschas, men han stod snällt kvar och lät mig hållas, men var nog mer nöjd när allt var färdigt. Då surade han en stund och bara blängde på mig men sen kom han med kampleksaken och så var vi sams igen, gullegubben =)


Nu får det bli lite vila en stund så tar vi långpromis senare, ska ju jobba inatt så behöver några timmars sömn såhär på dagen.


Bilder från våran skogsfärd kommer senare =)

Av Camilla - 26 september 2011 07:40

Imorse var vi uppe tidigt och Poppan som verkar vara en morgonpigg herre tyckte det var lite för tidigt att gå upp när jag sa att det var dags att gå ut. Jag ska iväg en sväng på handledning nämligen som börjar klockan 9, så ville i lugn och ro hinna gå en morgonpromis och servera frukost för att han sen ska komma till ro igen innan jag går. Det är första gången jag lämnar honom ensam hemma hos mig, men tror inte det kommer vara några problem. För mig är det viktigt att hunden inte blir inkastad så situationen är fylld av stress innan man går utan då går jag hellre upp tidigare så vi kan ha lugn och ro på morgonen så förutsättningarna är så bra som möljigt.


Nu har han kurat ihop som som en liten boll och ligger brevid mig i soffan, vet att när jag hoppar in i duschen kommer han att flytta sig till sovrummet, det gör han alltid *ler*


Maten börjar ta slut nu så idag efter handledningen när jag hämtat Poppan får jag bege mig ut på jakt efter mer färskfoder, försöker lista ut vad som kan vara bäst att gå över till, men tror jag kommer välja Nordic Special Plus Färskfoder. Det var det Tyra skulle ätit, men som hon ratade *skratt* Får se om dom har det fodret i stan annars får jag åka till Strängnäs. Vet att Hanna använder ett färskfoder som heter Prima som är relativt billigt och som hennes vovve mår mycket bra av, otroligt fin i pälsen också. Kanske måste undersöka det med.


Jag tycker verkligen om hösten, när den bjuder på friska klara dagar är den som bäst. Nu på morgonen är luften sådär härligt frisk och solen är på väg upp och man känner i hela sig att det kommer bli en härlig dag. Jag ska ta och hoppa in i duschen nu så jag önskar er alla däruten härlig höstdag och ta hand om er!


   Älskade Tyra vad jag saknar dig   

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards