Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

1.5 år........men ändå känns det som det var igår....

Av Camilla - 29 augusti 2012 18:02

Tänker på dig ofta fast du inte längre finns vid min sida, inte synlig iallafall. Vissa dagar känns tyngre än andra, det går upp och ner. Vi pratar inte så ofta om dig, men det händer ibland, men när det väl händer slutar vi rätt snart, då det fortfarande är för smärtsamt att göra minnena levande igen genom ord och det vi så starkt känner för dig i våra hjärtan och de bilder vi får upp i våra huvuden så starkt.


Du vidrörde oss båda två och om du bara visste hur älskad och saknad du är vår älskade Tyra!!


 


Jag kan prata om dig med andra, men på något sätt blir smärtan för stark och påtaglig när vi är ensamma och känner samma saknad tillsammans. Jag har hittills inte mött en hund som vidrört mig på det viset du gjorde och husse säger samma sak. Vi älskar dig så högt Tyra!


 


         


Har tappat räkningen hur många gånger jag önskat att du vore här hos oss istället, men livet ter sig inte som man vill och önskar och jag har förlikat mig med det, men ändå om inte om fanns...


         


Jag hoppas och tror att vi kommer mötas igen, det är lite det som får mig att orka vidare, att blicka framåt och inte fastna i det som varit.


Som du säkert vet så bor Aysha hos oss nu och hon förgyller våra liv. Hon påminner mig ofta hur livet med dig var och hon får mig att skratta och känna glädje. Många gånger kan jag svära och bli trött över era ifrågasättanden som även du höll på med och som nu Aysha tar vid, men i nästa stund inser jag ju att det är därför jag älskar er så högt.


Jag älskar Aysha nu, gjorde inte det till en början, ville inte släppa in, ville inte bli sårbar, ville inte öppna mig på det viset som med dig, då jag vet hur ont och nästintill ohanterbart det blir att behöva skiljas åt en dag. Men som sagt, livet ter sig på olika sätt och vis och att älska Aysha var ofrånkomligt och det jag känner mer och mer för henne allt efter vad tiden går kommer göra sådär riktigt ont en dag, men den dagen hoppas jag innerligt inte vi behöver möta på många många år.


Ville bara skriva ner mina tankar och sätta ord på det jag känner och det husse känner. 


Tyra du är så otroligt älskad och saknad och vi tänker på dig ofta. Jag hoppas och önskar att du tar hand om alla andra jag håller kär däruppe i ljuset i de gröna ängarnas land.


Tyra du fattas oss, längtar till den dagen då våra vägar möts igen, tills dess, fortsätt gör det du gör, för jag vet att du garanterat har roligt och mår bra!


     


         


 


   


                       

 
 
Ingen bild

Paula

29 augusti 2012 19:00

Fina och starka ord! Det berör. Varje gång jag läser om Tyra önskar jag så innerligt att jag hade fått träffa henne, hon verkar vara en hund som jag hade gillat; Glad och knäpp ;)
Kram

 
Ingen bild

Aloka

29 augusti 2012 19:15

Vackert du beskriver er kärlek tårarna rinner<3. Full fart och glädje utstrålar hon verkligen på bilderna! Kram på er <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards