Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 25 juni 2009

Tyras hos doktorn...

Av Camilla - 25 juni 2009 11:38

Jag upptäckte en dag att Tyras ena hörntand hade gått av. Så jag åkte till djurkliniken och passade på att klippa klorna och fråga hur man skulle gå till väga med tanden. De informerade då om att tanden måste opereras bort. Dom hade inte tid på den djurkliniken så jag fick åka till en annan. Måste säga att jag fått ett mycket bra bemötande på båda klinikerna. Jag ogillar att besöka nya kliniker för man har ju ingen som helst aning om hur dom är, om dom är bra eller mindre bra. Vi åkte på en gång till den andra kliniken och Tyra skötte sig så exemplariskt, men jag måste ju villigt erkänna att jag var bra spak när dom gick iväg med min lilla donna. Känslan jag kände när vi kom tillbaka och hon kom gående lite halvlulligt i korridoren var oslagbar. Jag var så nervös att det inte skulle gå bra, men allt gick fint och tanden fick vi behålla. Nu hoppas jag att den nya ska växa ut. Hon blev helskum efter narkosen, så konstigt speedad på något vis, min lilla raring. Hon mådde som bäst när hon fick ligga med sitt lilla huvud på mitt bröst och vara nära. Det är rätt lustigt egentligen hur fort man fäster sig så enormt mycket vid henne. Hon är verkligen mitt allt och jag vill att hon ska ha det så bra som möjligt. Vi tränar lite fast det är semester, hon tycker ju att det är så roligt och jag med för den delen. Sitt är hon duktig på och ligg börjar hon förstå himla bra nu och inkallningen blir jag bara mer och mer nöjd med. Har inga bilder tyvärr att lägga upp eftersom vi är iväg på semester, men uppdaterar bilder när jag kommer hem igen. Ha det bra allihopa!

 
 
Maria

Maria

25 juni 2009 19:12

Nämen, stackars dig Tyra. Vet du vad din syster Lilo har också slagit ut tanden och fått operera munnen! Ni kan snacka om hur det kändes att få narkos och bli smålullig när ni träffas på specialen.
Ps Hon brukar nog tjuvläsa i din blogg :-)

http://www.capatosta.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards