Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

Finns inga ord...

Av Camilla - 27 augusti 2009 18:33

Egentligen finns det inga ord som kan beskriva hur lycklig jag är över min lilla Tyra. Idag har jag lämnat henne själv hemma mer på riktigt eller vad man ska säga. Inte bara gå utanför dörren och vänta en stund för att gå in igen. Hon har varit själv iallafall en kvart i sträck =) wow *skrattar* Hur som helst så säger hon hejdå tydligt och klart, men sen är lilla raringen tyst och snäll. Känns nästan för bra för att vara sant. Jag vet att man inte ska ropa hej förrän man kommit över bäcken, men känslan jag känner när det går bra är så euforisk. Jag hoppas att det kommer fortsätta gå fint att lämna henne själv och sen lite längre stunder. Hon är så fin min lilla tjej. Jag åkte upp till Odlaren i eftermiddag och gick en vända i skogen. Tyra sprang lös, jag försökte gömma mig men lyckades inte förrän hon var där och visade att hon hade stenkoll på mig. Vi tränade inkallning och stanna. Hade klickern med idag, och hon fattar direkt. Tycket hon är duktig på stanna, hon kan springa framför mig och när jag ger kommandot, så tvärnitar hon och vänder sig och tittar på mig. Det känns som att jag har goda förutsättningar att komma långt med Tyra och jag hoppas verkligen det. Jag blir ju superglad när det går bra på tävlingar och i träning för andra, och det vore så roligt att få känna själv hur det är när man lyckas få ett första pris. Tog lite kort i tisdags när jag var ute på landet. Tyra smaskar på äpplen och vill upp i min mammas famn. Tyra är en tvättäkta knähund, som fullkomligt älskar att få vara nära, men hon har ju blivit så mycket större min lilla tjej =) Men i mattes knä får hon mer än gärna sitta hur stor hon än blir *skrattar* Ett kort på när hon sover också, ser så himla skönt ut tycker jag. Igår köpte jag en sele till Tyra. Jag vill ha det när jag ska spåra, tänkte köra igång med det. Husse kunde inte alls förstå varför jag promt var tvungen att köpa en sele nu som ändå kommer vara förliten om ett tag. Men är man en hundnörd så är man och jag vill ha en sele NU för att spåra =) Har aldrig ni någonsin kännt så? Och idag köpte jag reflexväst till tjejen, hon måste ju synas nu när det börjar bli mörkt om kvällarna, vill ju inte att det ska hända henne något. Sen blev det lite goda tuggisar med, ursch vad jag handlar till henne, tur att inte husse är hemma och ser *skrattar* Nä, han är likadan fast han inte vill erkänna det riktigt. Han tyckte att vi skulle köpa ett handsytt halsband till Tyra igår, det kostade 1400kr. Visst det var verkligen skitsnyggt, men hallå, lite gränser måste det ju finnas. Hon måste ju växa till sig först så man vet att halsbandet kommer passa. Man kan ju inte ha ett stort halsband på en hund som inte har kropp för det. Ja, ja, nu har jag inte så mycket mer på hjärtat för idag. Hoppas ni mår bra därute allihopa!

 
 
Åsa,Cindi & Nova

Åsa,Cindi & Nova

28 augusti 2009 11:13

Hallåå...

Vilka härliga foton på Tyra :)
Läste att Tyra har böärjat löpa... Nova har inte kommit igång än.
Cindi va lika gammal som Tyra när hon börja löpa...
så nu går jag och bara väntar på att Nova ska kkomma igång.
det är jätte trevligat att gå in på eran blogg och läsa :)
Kram på er
Mvh
Åsa & Flickorna

http://peppecindi.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards