Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Ataxi

Av Camilla - 30 augusti 2009 18:50

Jag är enormt tacksam över att denna hemska sjukdom har upptäckts. Tänk så många stackars djur därute som plågats av den och så många som fortfarande tyvärr insjuknar i den. Det positiva är ju att den är upptäckt och att man kan testa sitt djur om det är smittat. Tyras båda föräldar är testade clear, de är alltså helt fria från ataxi. Eftersom dom är helt fria, resulterar det i att deras avkommor inte kan bli sjuka i ataxi.Jag, personligen skulle inte köpa en amstaff utan att veta om den är testad clear i dagsläget nu när jag har lite mer kött på benen och vet vad sjukdomen gör mot djuret. Tycker det är oansvarigt att avla på djur som inte är testade. En hund som är smittad med ataxi går en plågsam död till mötes och det är ju hjärtslitande. Till alla er därute som drabbats av det fruktansvärda besked att eran hund är affected, ni finns i mina tankar och jag hoppas att era hundar får vara symptomfria så länge det bara går. Om ni vill se vad ataxi gör mot en hund kan ni gå in på min uppfödare, Marias hemsida, hon har en filmsnutt där, på en amstaff som är långt gången i ataxi. Jag kan ju känna att den borde fått komma till hundhimlen för länge sen. Det finns även bra fakta om ataxi på amstaffklubbens hemsida, www.amstaffklubben.se Till alla eventuella amstaffköpare därute, snälla läs på om denna sjukdom och uppmuntra inte avel av sjuka djur. Jag blir verkligen uppriktigt ledsen när jag läser på de olika forumen som jag är med i, när andra medlemmar fått det hemska beskedet att deras lilla älskling är affected. Ursch, det här blev inget roligt inlägg, jag avslutar nog här, innan jag blir alldeles för deprimerad. Ska gå och träna lite klicker med mitt lilla yrväder här hemma. Det kan jag tala om, är allt annat än deprimerande. CapaTosta kenneln ska ha en stor eloge som avlar på ataxi fria hundar. Det var allt för denna gång, bye bye...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards