Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Camilla - 3 november 2009 20:41

Både jag och Tyra är trötta efter ett långt besök på Strömsholm. Vi kom hem för en stund sedan, så det hela drog ut på tiden med tanke på att vi var där till 15.00 Hur som helst så fick vi åka ner till Infektionsavdelningen med Tyra. Jag kunde inte låta bli att skratta när det var dags att samla på sig ett urinprov. Avföringsprovet hade vi ju redan klarat av lite tidigare, men urinet ville dom ha så färskt som möjligt. Där gick Ronnie och höll i kopplet på Tyra och jag gick bakom och sa Kiss Kiss. Vi måste ha sett så roliga ut. Stackars Tyra då, när hon äntligen slår ner sin söta lilla rumpa för att kissa så kastar jag under en liten pappersbricka hon fick kissa på. Hon såg rätt snopen ut när jag var där och höll på. När vi fått provet så fick vi komma in på en gång. Tyra är nog en bland dom snällaste hundarna i världen. Hon skötte sig exemplariskt. Sköterskan fick sätta kanyl utan problem, det enda bekymret där var hur Tyra skulle komma åt att pussa den snälla sköterskan under tiden. Sen var det väntans tider ett tag innan veterinären kom, dom hade tydligen mycket på akuten denna eftermiddag förstås. Supertrevlig veterinär som undersökte Tyra och Tyra verkade inte tycka att det var någon höjdare att bli klämd på magen, men hon stod fint där och lät henne göra det. Medans vi väntade på provsvaren så satte dom dropp på Tyra och det fixade hon galant, duktiga tjejen. Men när det gått 1,5h, tyckte Tyra det var dags att säga till tydligt att det var toadags. Och i samma veva kom veterinären och en sköterska. Dom kopplade ur Tyra så hon och Ronnie gick ut, det var välbehövligt för lilltjejen. Jag stannade kvar och fick den glada nyheten att blodproverna var fina, levern var fin, njurarna är fina, sockerhalten ( om det nu heter så ) var fin. Ja, allt var fint, men dom tog en odling på urinen och även på avföringen som jag får veta senare. Imorgon ska vi tillbaka för ultraljud, lika bra att kolla igenom allt nu, för bra mår hon ju inte min lilla ögonsten. Man ska inte behöva kräkas så som hon gör. Tjejerna på Strömsholm undrade om inte Tyra kunde stanna där hos dom bara för att hon var så himla söt, men det gick inte matte med på =) Och det förstod dom mycket väl. Jag blir glad när man får ett så fint bemötande och ett sånt engagemang. Nu kan man tycka att det inte är mer än rätt, men tyvärr är inte alla så trevliga alla gånger. Det jag gillade med den här veterinären var att hon har en plan för Tyra. Vi är inte ute och svävar i det blå och tar prover efter prover utan hon har ett upplägg, sånt gillar jag. Huvudsaken är att Tyra får börja må bra igen. Nu sover hon som en stock, snacka om bra hjärngympa att spendera en eftermiddag/kväll på ett djursjukhus. Mattes nerver kan koppla av till imorgon nu. Dags att kasta sig isäng så man orkar med morgondagen. Godnatt allihopa, återkommer imorgon hur det gått på Strömsholm.

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards