Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Nyp mig någon!

Av Camilla - 22 november 2009 15:32

Jag som trodde att jag skulle vara ledig i helgen hade fel. Jag hoppade in extra, så har jobbat hela lördagen och halva söndagen. Jag har alltså inte tränat Tyra sen i fredags. Jag tänkte att ja, jag kan väl köra lite klicker och denna grundposition. Det är nu jag skulle behöva någons hjälp att nypa mig det hårdaste den kan i min arm. Där står jag med en heltaggad Tyra ( läs understimulerad till max ) Flört och inväntar hennes tappra försök. I vanlig ordning så vill hon ju själv bestämma vad som ska tränas och hon går ut med ett vanligt sitt. Det är ju hennes favorit party trix *skrattar* När inget klick kommer så kan jag riktigt se på henne hur missnöjd hon är med mig som godisapparat att det inte dög. Hon testar ligg. Hon viker inte mina ögon med blicken och jag ser hur detta lilla krutpaket laddar allt vad hon har eftersom inte klicket dyker upp. Sen exploderar fröken och gör ett känguruhopp. Hade jag inte flyttat på mig hade hon pussat mitt ansikte. Hon går förbi min vänstra sida några gånger och då kommer ju klicket. Jag kan riktigt se hur hon tänker så det knakar. Hon väljer att sätta sig ner igen och jag får känslan av att hon tycker att jag ska sluta larva mig och ge henne en godis för det fina sittet Skrattande Det är nu hon börjar tänka på allvar. Hon går runt mig och kommer fram på min vänstra sida, klick, godis. Hon gör det 5 gånger. Sen måste hon ju som den lilla minichef hon är testa om hon kan ta över och så lägger hon sig igen. Men nu känns det nästan som att hon fatta att det inte skulle funka och det är nu hon gör det, helt otroligt! Hon kommer runt mig och sätter sig på min vänstra sida och tittar upp på mig, KLICK OCH GODIS!! Det hände, det funka, det är helt overkligt *skrattar* Jag tänker i mitt lyckorus att det är säkert en engångsförteelse, men sen upprepar donnan det 6 gånger på raken. Hur lycklig tror ni inte jag blev på en skala? En sak är säker, oavsett vilken skala man skulle ha skulle den spricka tusen gånger om, så lycklig blev jag. Klicker är ju underskattat helt klart. Jag är så stolt över min tjej, hon är ju smart, bara det att hon vill göra på sitt vis Glad Detta bevisar ju att bara man hittar rätt träningsmetod så funkar det. Gäller att man är envis och har massa tålamod. Nu är det ju visserligen inte säkert att det här funkar nästa gång, men jag hoppas och håller tummarna att det inte tar lång tid förrän jag kan lägga på ett kommando och sen så funkar det och denna grundposition är avvklarad när det gäller inlärningen iallafall. Hoppas ni alla haft en bra helg!

 
 
jennie

jennie

22 november 2009 16:55

Men vad härligt!! Grattis både till dig och Tyra!!
Kramis

http://nenniese.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards