Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 3 december 2009

Av Camilla - 3 december 2009 18:05

Idag har jag haft en toppendag med Tyra. Det är lätt att vara efterklok, men gör man inte saker lär man sig inte heller. Nu i efterhand inser jag att jag och Tyra haft lite väl roligt ihop idag, lilltjejen orkar inte med och det förstår jag. Vi började dagen med att träna inne, fotposition och att gå fot med full ögonkontakt. Vi körde lite på pallen också, Tyra tycker den är så rolig. Sen begav vi oss ut i skogen, slog ihjäl 1.5 timme där. Jag testade att gömma min mössa så Tyra fick leta upp den. Det fungerade fin fint om jag satte henne ner och hon såg vad jag gjorde. Men när jag gick bakom henne och råkade tappa mössan, så blev det för svårt att spåra tillbaka.


När vi kom hem sov pyret så hon snarkade, men hann inte sova så länge för sen var det dags för kurs. Jag insåg ju rätt snart när vi anlänt till kursen att Tyra var för trött för kurs, men nu fick vi göra det bästa av situationen.


Vi började inne och hade genomgång. Tyra var som förbytt, hon skällde ut den stackars lilla terriern som satt brevid. Hon bet på kopplet, på filten, ja allt hon kunde komma över. När vi kom ut kunde hon fokusera ganska bra emellanåt, men hade lätt till att slå över. Stackars liten, matte hade varit för ivrig under dagen och gjort för mycket. Det Tyra fixade bäst idag var när hundarna skulle sitta på rad allihopa och vi lämnade dom i kopplets längd. Där tycker jag allt att hon fick en 9:a av 10 =) Hon satt stadigt kvar och bibehöll kontakten med mig hela tiden, bra jobbat Tyra. Som sagt, ajabaja på mig som aktiverat Tyra för mycket idag. Iallafall för tätt, hon hade behövt vila mer innan kursen, men tiden går ju så fort när man har roligt.


Jag tog lite kort igen när vi var ute i skogen. Jag har nämnt det förut, men säger det igen. Tyra älskar att hoppa upp på stora stenar och stå och spana ut över vidderna =) På en sten får hon spunk, bilden är suddig, men tyckte den var lite kul så tog med den. Lägger även upp ett annat kort där hon kommer i 120km/h emot mig, bilden är dålig, men lite rolig, snacka om hajgap =)


Jag älskar verkligen att träna hund, är så himla roligt, men jag måste lägga band på mig, är lika viktigt med vila och passivitet för en hund. Skärpning på mig i fortsättningen. Ha det bra allihopa!


  Spunkhund ovan                    Inte konstigt att hon går under smeknamnet Pirayan!   Vad gillar ni Tyras superöron? Tror ni hon hör bättre såhär?    

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards