Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 4 december 2009

Av Camilla - 4 december 2009 20:27

Var uppe på hundklubben imorse och tränade igen med fröken trots. Just nu går mest träningen ut på att försöka få Tyra att förstå att hon inte kan hoppa och skutta och bita mig i byxorna   Ibland blir man bara lite lätt frustrerad. Hon är ju så otroligt duktig och jag önskar att jag fann ett sätt, ett verktyg till att fånga denna energi till själva momenten. Fast jag tror mig ha tillverkat ett nytt verktyg med lite hjälp förstås   Sånt gillar vi helt klart! Jag är glad att jag har kunnigt folk runt mig som ställer upp med råd och tips. Ibland kör man ju fast och har man då någon att bolla situationen med så hittar man oftast en lösning. Grejen e den att jag är supertaggad att träna just nu och känner inte att jag har tid att jobba. Har ni någon gång kännt så månne? Just nu skulle jag bara vilja träna hund och lägga ner all min energi och tid på det. Nu jobbar jag hela helgen igen så det kommer stå still på träningsfronten till på måndag, men då jäklar ska jag ta tjuren vid hornen och träna. Jag är så nyfiken på och se om det kommer funka mitt nya koncept. Jag tror att Tyra skulle bli en bra hund inom bruksgrenarna. Hon är så motiverad i övningar där hon får springa och röra på sig, är ju lite mer sånt i bruksgrenarna än lydnadsklass 1. Men det är ju inget som säger att man inte kan köra det med sen. Men i första hand ska jag sikta på ett första pris i Lk1. Fast mitt delmål just nu är att få en fin kontakt och bra samarbete i träningen med Tyra. Var sitter av knappen för trots? Om någon vet så hojta bara till! Nähä, dags att runda av, hoppas ni alla får en trevlig helg och andra advent!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards