Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 9 december 2009

Av Camilla - 9 december 2009 22:40

Jag vet inte hur ni tycker, men jag kan nog tycka att inom både häst och hund världen finns det utpräglade häst och hundfolk. Det jag menar är att det finns alltid en liten grupp människor som är elaka och som gläds åt människors misslyckanden och motgångar. Jag fullkomligt avskyr dessa människor. Tyvärr så finns dom fast man önskar att dom hade bättre förstånd att tänka annorlunda, men jag tror tyvärr att det alltid kommer att finnas sånna bittra människor. Ett praktexempel på en sån här människa är en som står och ser på t ex när någon tränar och ser alla fel den kanske gör och sen gottar sig i det och pratar om att den är en idiot. Istället för att kanske se när någon tränar och komma med hjälp om personen i fråga vill ha det förstås, och råd och tips på hur man kan utföra momentet annorlunda. Dessa människors motto är ju att Själpa istället för att Hjälpa och jag kommer aldrig förstå deras sjuka resonemang. De har alltid en åsikt och vet alltid bäst och har alltid koll på hur andra människor sköter sina hundar, hur dom överstimulerar hunden eller lär in något fel, utan att ens ha pratat med PERSONEN i fråga. Det är ju rätt spännande att en människa kan ställa en "diagnos" utan att ens ha koll på läget. Jag är helt övertygad om att hundvärlden skulle vara så mycket trevligare om vi alla försökte glädjas åt varandras lycka och stötta vid motgång. Men det är en vision som jag nog aldrig kommer få uppleva. Jag resonerar som så att kan jag hjälpa någon annan med den kunskapen jag har samlat på mig via kurser, erfarenheter osv, så är jag bara glad att jag kan göra det. Medans det faktiskt finns dom som hellre ser att en person misslyckas, istället för att komma med en bra lösning på ett eventuellt problem. Jag är tacksam och glad att jag har snälla och omtänksamma människor runt mig som tycker det är kul när det går framåt med min träning och som kan komma med råd och tips när det knakar i fogarna. De där bittra, elaka typerna försöker jag hålla ifrån mig, för dom utsänder ändå bara dålig energi. Ibland dras man ner när man får höra en massa skit, men jag försöker att ignorera struntpratet, som det faktiskt är. För kunde personen i fråga stå för det den tycker, hade den ju tagit det med mig direkt och inte snackat en massa goja på omvägar. Det jag vill säga till alla er därute som har ett positivt tänk, att låt inte dessa IQ befriade människor dra ner er eller er glädje att träna och er tro på er själva. Ni gör ett toppen jobb med er träning med hunden/hundarna. Nähä, det var allt för denna gången, alltid skönt att skriva av sig lite! Godnatt!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards