Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Camilla - 10 december 2009 19:21

Gav mig iväg till klubben i förmiddags igen för träning. Gick helt klart över förväntan idag, roligt! Jag tränade idag på att kunna springa och röra mig hur jag vill utan att en liten vit ligist hänger i jack ärmen =) Jag valde att belöna när det gick bra och helt otroligt hur långt man kan komma med belöning på rätta stället och rätt stunden. Jag testade även att ge Tyra ett kommando, sitt, när jag såg på henne att hon var på väg att spunka ur och det funka!!! Så härligt att träna när det går bra. Jag håller just nu på att fundera ut något bra sätt att lägga upp träningen så att det ska matcha bästa möjliga mellan mig och Tyra. Har inte kommit fram till något bra slutresultat än, men det kommer så småningom. Ikväll var det även hundkurs, lektion 3. Det var teori idag och vi pratade om hundens olika signaler och hur man kan läsa av en hund. Jag gillar verkligen teorilektionerna för då får man höra hur andra gör och man får tips och råd om saker man inte tänkt på själv och det bästa av allt, man får prata hund med människor som är lika galna i att prata hund *skrattar* Just nu är jag trött, så blir en tidig kväll för min del. Har en vision om att åka upp till Sthlm till utställningen på lördag, jag hoppas att det blir av. Har ju varit där i några år nu och vore synd att missa detta året. Och dessutom ska ju några av Tyras kullsyskon och större syskon ställas, så vore kul att se dom och få träffa deras ägare såklart =)

Ha det bäst gott folk!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards