Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 14 december 2009

Av Camilla - 14 december 2009 14:32

Jag har aldrig varit intresserad av att hålla på med trix med hunden. Vissa älskar att lära in trix och har hur mycket fantasi som helst för olika trix. Jag däremot har bara inte tyckt att det är roligt. Men idag så testade jag lite iallafall och tyckte nog allt att det var riktigt kul *skrattar* Jag i ett nötskal, det kan svänga fort ibland. Jag satte mig på golvet och hade klickern i beredskap och godis. Tyra blir alltid så taggad när hon förstår att det är jobb på gång. I vanlig ordning testar hon allt som hon brukar, sen blir hon lite frustrerad över att inget funkar och testar allt möjligt. Då går det nästan inte att klicka även om hon skulle vara i närheten för att göra det jag tänkt, för då är hon inte mottaglig. Sen brukar hon alltid sätta sig och titta på mig en stund och börjar sen jobba på och testa olika grejer. Idag ville jag att hon skulle dutta med nosen på handen ( och svälja tumme och äta upp handen var inget alternativ) Det gick riktigt bra. Sen började jag med att hon skulle dutta med nosen på munnen, det som sen blev puss. Det gick väl mindre bra till en början. Hon kan ju vara lite energisk min donna och hon har rätt hårt huvud *skrattar* Men jag klickade in så hon förstod att försiktighet lönade sig bäst och till slut satt det trixet också, kul! Sen testade jag hennes tänk lite och ville att hon skulle dutta nosen mot foten, funkade det med. Roligt att se henne tänka så det knakar. Jag har inget blod hemma, sist jag var förbi affären så hade dom inget heller. Dom skulle beställa hem, så jag får ta och åka förbi och se om det kommit in. Är sugen på att lägga lite spår igen.


I fredags var jag och Tyra ute i skogen och lekte gömma vante. Hon är faktiskt riktigt duktig på det. Jag sätter henne och så går jag runt, ibland på en stor yta, ibland på en mindre. Någonstans tappar jag vanten och går sen tillbaka till Tyra som sitter hel laddad. Jag säger sök och hon far iväg som ett vitt sträck. Jobbar på bra med nosen, går något för fort ibland, men är ändå nogrann. Alla gångerna hittade hon vanten, duktiga Tyra! Så nu är jag helsugen på att köra spår igen, både blodspår och personspår. Skönt med lite lediga dagar framför sig så man har den tiden man vill. Tog kort på Tyra i fredags, men har inte lagt in dom i datorn än, gör det senare ikväll eller imorgon. Hoppas ni alla mår bra därute och inte stressar ihjäl er innan jul!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards