Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 3 september 2009

Av Camilla - 3 september 2009 20:05

Jag och Tyra har varit ute på landet hela dagen, härligt väder och det gick bra att träna. Jag försöker få Tyra att förstå att visselpipa betyder hit och hon förstod hyffsat bra. Sen gick vi runt och njöt av det härliga vädret och naturen som är därute. På kvällen träffade vi Hanna och hennes dobbis Zoe Zoe. Vi struntade i att det regnade, som tur var, så spöregnade det inte, men jag skulle verkligen behöva införskaffa mig ett ordentligt regnställ. Hur som helst så visade Hanna mig hur uppletande i ruta går till. Först gjorde vi rutan och sen så visade hon med Zoe Zoe hur det skulle gå till. Sen var det min och Tyras tur. Hanna höll i Tyra och jag gick iväg med den superroliga leksaken. Tyra var heltaggad, men först tyckte jag mest det var för att jag gick iväg och lät så roligt med en pipleksak dessutom. Men när jag lämnat av leksaken och kom tillbaka så ville verkligen Tyra ut och kolla läget varför jag gick runt där och lät så roligt. Hon for ut som ett vitt sträck. Hon skuttade runt och använde nosen bra, men förstod inte riktigt så kom tillbaka, jag gick med henne ut i rutan och sparkade till leksaken och då förstod hon att det var den som var det roliga. Hon fångar upp den och vi springer tillbaka och busar med leksaken. Sen testar vi igen, Tyra får vänta kvar, jag går ut och lämnar leksaken och sen kommer jag tillbaka och släpper iväg Tyra och säger Leta. Tyra sticker iväg mer medveten om vad hon ska göra och söker för fulla muggar. Sen hittar hon den och kommer glatt tillbaka till en överlycklig matte som tjoar och tjimmar *skratt* Det här är garanterat något jag vill fortsätta med. Tusen Tack Hanna för att du visade mig och alltid lika roligt att ses och träna hund, och prata strunt med för den delen. Sen gick vi en liten sväng och hundarna fick springa lösa, dom for fram överallt och busade riktigt bra med varandra. Jag skulle haft med mig kameran men glömde den tyvärr i bilen, hade blivit fina kort. Verkligen en toppendag med min lilla tjej som nu sitter vid min sida och promt vill ha min uppmärksamhet och ska kela. Bäst jag slutar och myser lite med lillsnuttan innan hon blir alldeles för förtvivlad *skrattar* Ha det bäst alla!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards