Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 27 september 2009

Av Camilla - 27 september 2009 19:21

Det var ett tag sen. Vi har varit en sväng på Öland där det var skördefest. Måste säga att Tyra är väldigt snäll att ha och göra med, hon finner sig i olika miljöer och situationer. På torsdagen var det invigning av själva skördefesten och vi åkte dit. Tyra fick följa med och vi gick runt där och jag hörde många kommentarer om att hon var så fin med sin röda prick. Så kör själva invigningen igång och folk klappar händerna. Då blev Tyra som dr jekyll och mr hyde. Hon blev helt galen, började skälla och blev jätte orolig. Jag försökte lugna henne men till slut fick jag gå med henne till bilen. Minns att hon inte gillade applåder på amstaffspecialen heller, men jag undrar ju varför hon blir så nervös av att man klappar händerna? Hur som helst så ska jag träna på det. Vi har haft riktiga slappar dagar, varit nere vid stranden en del och Tyra har flygit fram som ett vitt sträck *skratt* Vi har tagit morgonpromenader och det har bara varit hon och jag längs strandpromenaden och hon har sprungit lös och jag måste säga att det känns som att man är totalt fri på något vis. Vi har även besökt Allvaret, Tyra tycker om att vara där, stora öppna ytor där man bara kan springa runt och busa. Jag har tagit en del kort, men lägger upp dom en annan dag, är för trött idag. Dagen har spenderats uppe i Odlaren, var klubbmästerskap där idag. Jag var där och hjälpte till som funktionär med både det ena och det andra. På kvällen var det kurser och jag åkte upp igen med Tyra den här gången. Vi tränade på att sitta och titta på andra hundar och på kontakten när andra hundar är med. I det stora hela går det bra, men emellanåt från ingenstans kan Tyra få ett litet smärre utbrott på andra hundar om dom kommer för nära, så var hon inte innan löpet, men å andra sidan håller hon ju på att komma underfund med sig själv nu och utvecklas. Det sägs ju att den västa hundålder är mellan 6-10 månader, vad vet jag? Jag tragglar fortfarande fotpositionen, har ingen kommentar om den än tyvärr, återkommer när vi gör bättre framsteg. Jag längtar till tisdag, då bär det av till Stockholm och har en hunddejt där med uppfödaren och syskon till Tyra. Det ska bli så roligt. Jag tror nog att Maria (uppfödaren) har lite lösningar på mina tankar och funderingar. Jag tycker hon är så duktig på lydnad och hund överhuvudtaget faktiskt =) Maria, om du läser det här, du är en toppen uppfödare, bara så du vet =) Nu är det dags att krypa till kojs, är så herrans trött, och börjar kvart i sju imorgonbitti, någon som är avundsjuk? Godnatt och sovgott, lovar att uppdatera bilder imorgon.

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards