Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Camilla - 1 oktober 2010 11:47

Igår gjorde Tyra något hon inte gjort på länge, hon började leka med sin favorit leksak på eftermiddagen. Tyra har inte gjort annat än legat och inte ens viftat på svansen sen operationen. Men idag viftade hon på svansen och såg sådär härligt busig ut som Tyra ska vara.


Jag erbjöd henne blötmat i kongen och hon för första gången sen operation blev sprallig och till och med lekte lite med den innan hon började kämpa med att få ut maten ur den. Tyra leker med sina framtassar sådär som man kan se en katt göra ibland =)


Vi tar en dag i taget här hemma, informationen ligger tungt på mina axlar fortfarande som jag fick av veterinären via telefonen. Jag bröt ihop, men känner nu att jag tagit mig upp igen. Pratade länge i telefonen med Tyras uppfödare samma kväll och det kändes riktigt bra.


Jag har hört mig lite för kring det här Tyra eventuellt har och hon jag går kurs hos, visste flera fall som haft det jag pratade om, och som hon sa, så är det låååångt ifrån bra och att det oftast inte gått att göra något åt.


Men vi kastar inte in handduken än, har vi kämpat såhär länge, kan vi hålla i seglen ett tag till =) Var till Strängnäs och köpte Nordic Special Plus till Tyra, det är färskfoder. Det är ett mkt bra foder av vad jag kunnat läsa mig till iallafall och är glutenfritt också, helt otroligt vad fodertillverkare kommer på olika sammansättningar av foder. Hur som helst så är tanken att det ska göra susen för Tyras hud om det nu inte är det här andra tråkiga. Nu hänger det på om Tyra äter det, men känns som att hennes kräsenhet försvann när dom där äckliga Koccidierna försvann.


Tyras sår läker fint, ser nästan ut som att det gått helt ihop nu, så det är positiva nyheter =)


Det var lite från oss för denna gången, ha en trevlig helg alla därute!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards