Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Camilla - 7 oktober 2010 16:30

Inatt var min första natt som nattarbetare på schema, har jobbat vaken natt förut någon gång och hoppat in, men inte samma sak som att nu bara vara natt arbetare. Natten gick mycket fortaren än vad jag någonsin trott, men det där varierar nog kan jag tänka mig. Jag somnade efter en stund när jag kommit hem och sovit tills klockan slog fyra. Tror nog att detta kan funka för mig bara jag kommer in i det.


Som sagt, det var helt öde att komma hem imorse och alldeles mörkt hemma och inga tassar på golvet som ivrigt skyndade emot mig. Tyra är med husse i Sthlm och hänger med honom när han kör budbil. Kan tänka mig att hon stortrivs med att få sitta med och kika runt på allt =) Dom kommer hem senare, men då är det strax min tur att bege mig till arbetet igen. Så imorgon möts jag av de små tassarna i vanlig ordning, men vid närmare eftertanke så kanske det inte alls blir så, Tyra gillar ju inte att stiga upp tidigt och halv åtta när jag kommer in är tidigt, så då blir det väl istället att jag får släpa ut henne.


Tyra har fått 3 små utslag på magen, 3 små jäkla prickar som syns sådär mkt att det sticker i ögonen på mig när jag ser dom. Nu är dom inte alls så stora om det kanske låter, men jag vill inte se några prickar alls. Fast nu kan det här vara inbillning från min sida, men jag är inte helt säker på att det är "rätt" utslag, dvs, dom hon haft tidigare, det kan även vara utslag som är "normala" för att hon gått i löven och suttit där och i lite högre gräs när vi varit på landet. Så jag avvaktar ett tag till. Det kliar på min tös, tassarna har börjat klia också, så för första gången någonsin såg jag henne igår vilja "bita" på sina tassar. Om detta fortsätter under helgen så blir det nytt foder till nästa vecka.


Men sen kan det även vara lite så att Tyras understimulering börjar synas i sånna beteenden också. Hon är en hund som är van att arbeta men inte orkat i nästan 2 veckor men från ena dagen till andra är i tipp topp och vill göra allt fast hon inte får pga operationen. Så jag har fått direktiv om att få motionera henne mera nu vilket jag ska börja göra. Ska även ta upp spårandet igen, för det är ju lugnt och sansat och sen får hon köra slut på sitt söta lilla huvud.


Tyra har en lilla syster som heter Malwa, hon är super söt och är mkt vit, inte alls lika som Tyra, en ändå sjukt söt. Ni finner en ny bild på henne som Maria har lagt upp på sin blogg, www.capatosta.se och sen klickar ni in er på bloggen. Malwa får lära sig tidigt att borsta tänderna =) Jag funderade på om Tyra hade kunnat stå lika fint still sådär när hon var i Malwas ålder, men det är bara att glömma *skrattar* Hon hade myror i brallan redan då.


Hoppas ni alla mår bra därute!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards