Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Camilla - 4 oktober 2010 11:02

Imorse inställde vi oss på Västerås djurklinik för att ta bort Tyras stygn från kastreringen. Tyra ställde sig på vågen och hade gått ner i vikt igen, nu väger hon 22.6 kg, med frukost i magen.


Katinka noterade också att Tyra var svullen i buken, men kände igenom och ingen fara på taket med själva snittet och stygnen utan förmodligen skendräcktighetssvullen.


Jag berättade att Tyra kräks och inte dricker. Katinka misstänker att det är kefaveten som får Tyra att må dåligt, och är ju inte helt omöjligt om man kollar biverkningar. Men hon har ätit det förut utan problem, men ja, ja, hur som helst så säger hon att Tyra ska avsluta antibiotika kuren idag. Förhoppningsvis blir hon mindre illamående och sen börjar dricka vatten igen. Jag tycker det känns jobbigt att hon sätter ut antibiotikan idag, är så rädd för att utslagen ska komma tillbaka. Men gör dom det så spelar det egentligen ingen roll om dom gör det nu eller om 3 veckor, men e jobbigt iallafall.


Så planen nu kring Tyra är att förhoppningsvis börjar hon dricka igen och inga fler utslag, man kan ju alltid hoppas =)


Men om utslagen kommer tillbaka, blir det tvätt med Pyoderm VARJE dag ( Tyra kommer bli galen på mig ) och sen gå över på Hypoallergenic fodret från Royal Canine eftersom Tyra vägrar färskfodret och inte kan äta fiskfodren. Om det inte hjälper ( jag må låta bitter nu, men jag VET att det inte kommer hjälpa ) så ska man göra biopsier på Tyras utslag. Och med det menas att man skär bort en bit av utslaget och sen får sy igen hålet som blir och sen kollar man vad som orsakar utslaget, vad det pågår för aktivitet i det. Det är på så vis man finner eventuella bakterier.


Jag tar en dag i taget forsättningsvis och vill ju inget hellre än att allt bara blir bra nu, inga fler utslag eller illamående eller kräkningar. Att Tyra bara får må bra helt enkelt, men vi har efter ett x antal månader insett att inget går enkelt för vår Tyra, men är det någon som kan kämpa så är det hon. Hon är mitt allt och vi ger inte upp i första taget =)


Tog kort igår, bjuder på lite bilder, sovbilderna är från förra veckan när Tyra var jätte hängig och bara ville ligga, men hon sover med stil iallafall, har hon ju gjort ända sen hon var liten =)


  tyra sover gott =)   Sötaste hönan i stan =)   Tyra poserar så snällt, men sitter ju rätt lustigt med rumpan =)   Ibland är Tyra vitare än vitast =)   Tyra sitter som en groda =)   You taking to me???? Plumsan ser ut som en mexikansk tuffing, hennes blåbärsmun ser nästan ut som mustachen *skrattar*   Vackra Tyra!   Husse brukar fråga Tyra om hon varit och ätit blåbärspaj med tanke på hennes linjer kring munnen =)   Tyra gör sitt bästa för att se ut som en säl =)   Älskar hennes ögon!   Fina pluttan med sin japan flagga på ryggen =)   Skönt i solen, kanske ska koppla av och sova?   Nej, inte sova, det har jag gjort så det räcker, kollar in löven istället.       Tyra kan ju inte låta bli att göra en grimars =) Förmodligen ett grässtrå som trilskas =)   Vackra älskade Tyra!   En bild säger mer än tusen ord!   Tycker kortet framhäver hennes fina ögon =)   Tyra kollar in något...   Kolla in det eleganta sättet hon håller i grässtråt *skratt*   På den här bilden syns heeeeela grässtrået som fastnat =)   Finns inga ord i världen som kan beskriva vad jag känner för denna skapelse. Tyra är mitt allt och äger mitt hjärta, våra band blir starkare och starkare för var dag som går. Husse brukar säga att kärleken mellan oss syns tydligt från båda håll. Tyra och jag är ett team och när allt blåsväder är över kommer vi bli ett oslagbart team på lydnadsplanerna och i spåren i skogarna =)   Tyra, jag älskar dig!    

tyra ligger så fint inne hos mamma och pappa. Mamma är så pysslig med Tyra, plockar fram filtar och lägger över henne så hon inte ska frysa. Glädjen jag känner inför att ha sånt stöd av mina föräldrar är obeskrivlig. Tänk att mamma som var så rädd från början är den som pysslar om Tyra mest när vi ses =) Tack mina kära föräldrar för att ni stöttar mig och Tyra!  

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards