Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Camilla - 9 oktober 2010 19:31

I fredags var jag ut till landet en snabbis efter att jag sovit en stund. Var jätte fint väder, solen sken och det värmde på en =) Jag lät Tyra vara lite lös och det gick bra till en början, men när det gick upp för henne att wow hon är lös, då fick hon spunk och sen kände jag att jag var tvungen att koppla henne, vågar inte riktigt låta henne rejsa så än med tanke på operationen.


Vi gick in och tog en fika hos mina föräldrar. Pappa och jag satt vid köksbordet och Tyra hade sina filtar där hon alltid ligger i köket hos dom. Men min mamma satt i rummet brevid vid datorn och Tyra gnydde till och var inte alls nöjd att ligga i köket. Jag tog filtarna och la dom inne hos mamma och då la Tyra sig ner och var helnöjd. Hon gick sen och satte sig precis nedanför mammas stol så hon fick vara nära henne, så typiskt Tyra att göra så för att visa att hon tycker om någon. Det värmer så i hjärtat att mamma tycker om Tyra så mycket, för när jag satt i köket med pappa och prata hörde jag hur mamma pratade med Tyra. Mamma var ju för allra första början rädd för att jag skulle äga en såkallad kamphund och hon tyckte det var extra otäckt att Tyra var vit. Så det är så underbart att se dom två tillsammans och se hur mycket mamma tycker om Tyra och vise versa =). Mamma säger ju fortfarande ibland att hon inte kan förstå varför hon kände som hon gjorde när jag skulle skaffa Tyra, men det hon kände var pga medias vinkling av dessa hundar. Och som mamma själv säger idag, att det har helt och hållet att göra med vem som håller i kopplet.


Tyra verkar lite piggare, vågar knappt säga det, men så är fallet. Jag var ute och gick med henne 1 timme ikväll och det var inga problem alls. Tyras sår läker fint så det är skönt. Hon kräktes däremot idag, men säkert en engångsförteelse =)


Idag var jag till Strängnäs och träffade Carro, Peter och Carola. Carro hade ställt Diamon och han vann sin klass, stort grattis! Och Carola vann sin klass och gick sen vidare och blev Best in Show unghund 3:a. Nu skriver jag säkert fel, men hur som helst så kom Lilo 3a när det var unghundar och olika raser som tävlade mot varann.


Dom är riktigt snygga Tyras syskon!!! Jag är så imponerad av Carro och Carola och deras sätt att jobba med hundarna, dom gör verkligen ett kanon jobb!!! Jag skrattade gott när jag såg Lilo ligga i en stol och det var fullt med folk och hundar runt omkring, men hon låg där helt avslappnad och bara softade. =) Stort Grattis igen Carro och Carola!!!


Nu kanske jag verkar helt störd, men är det inte lustigt att 3 valpköpare ur samma kull heter så lika, alla 3:s namn börjar på C, Carolin, Carola och Camilla. Emellanåt måste jag tänka till för jag säger fel så lätt *skratt* Man kan nästan kalla oss för C-kullen *skrattar* Så himla roligt att träffa tjejerna idag, önskar att vi bodde ännu mer nära varann så vi kunde ses oftare =) Imorgon gör Tyras syrra debut inom lydnaden så jag önskar Lilo och Carola stort lycka till och jag håller tummarna för er!


Här kommer lite bilder från igår.


  Mommos rosor blommar vackert trots att vi är inne i oktober.     Rosorna har många knoppar fortfarande, så håller värmen i sig och ingen frost så blommar dom nog oktober ut =)     Kan ni förstå att min mommo kan stå såhär och hon gör det med en enkelhet som nästan är oförskämt vid 88 års ålder =) Mommo står alltid såhär så fort hon ska göra något, hon är vig hon min mommo =)   Tyra lycklig över att få vara lös, spanar in något =)     Tyra gillar att springa upp här och stå och spana ut =)         Hösten är ju underbar, bjuder på så mycket vackra färger =)  

Min fina tös =)  

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards