Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Camilla - 10 oktober 2010 19:35

Tyra och jag åkte upp till klubben i eftermiddags. Det är första gången på ja, helt ärligt kan jag inte minnas när vi var där och det var fullt med hundar överallt. Tyra såg helt snopen ut när hon kom ut ur bilen och det kryllade av hundar i olika slag där =) Vi tränade kontakt och det gick över förväntan med tanke på hur speedad Tyra är och att hon inte tränats på väääääldigt länge. Vi gick igenom alla hundarna och till rasthagen, där fick Tyra vara lös en stund, fick lite spunk men efter det tränade vi lite fot och måste ge Tyra beröm, för vad fin hon är i sitt jobb med ögonkontakten =)


Sen tränade vi även lite mellan de 2 kurserna som höll på. Dom höll till brevid varandra men på varsin plan så Tyra och jag gick i mitten och tränade lite. Ställde inga stora krav idag, ville bara att hon skulle kunna ta det lugnt bland alla andra, vilket hon skötte riktigt bra. Många kom fram och hälsade Tyra välkommen tillbaka till klubben och tyckte det var roligt att se henne igen men den som tyckte det var snäppet roligare var nog Tyra som fick chansen att gosa och pussa och hälsa på alla =)


Det var allmänt möte på klubben ikväll så Tyra och jag var med på det med. I början kände jag att jag tagit mig lite vatten över huvudet med tanke på att stugan fylldes med massa hundar. Tyra gjorde sitt yttersta för att få hälsa på Torsten men det fick hon inte. Vi skulle sitta och ta det lugnt och efter en stund la sig Tyra ner och låg avslappnat trots att andra undar gnydde till eller rörde sig. Hon brukar ju vilja hälsa på alla och håller någon annan hund på så vill ju hon vara med och se vad som händer, för hon vill inte vara den som missar något. Men hon skötte sig så fint och låg så lugnt, så det kändes super! Tror ni min Tyra sover som en stock nu? *skrattar* Skönt att se att hon blev lite trött av dagens utflyckt, då kanske jag kan få henne i balans inom en snar framtid iallafall =)


När jag skrev inlägget igår hade jag ingen vetskap om att Tyras syster som flyttat till Finland, gjorde toppen ifrån sig på en utställning där. Cuma som hon heter bor hos sin pappa och Tyras pappa då förstås =) Roligt att det går så bra för Tyras syskon, dom är riktiga snyggingar hela bunten!!! Stort grattis till alla Tyras syskon som fick fina resultat i helgen på utställningar, Diamon, Lilo och Cuma =)


Nä, nu är det nog hög tid för sängen, inatt är jag ledig så får sova inatt =) Ska bli skönt att krypa ner till mitt söta lilla vita troll som sover redan.  Godnatt allihopa och sov så gott!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards