Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 4 april 2010

Av Camilla - 4 april 2010 19:50

Av att ta kort på min Tyra, jag tycker hon är så vacker. Tror jag slagit rekord den här gången i att ladda upp kort i ett och samma inlägg. Det är en blandad kompott. De flesta på Tyra är ifrån idag. Tyra och jag har haft en skön dag ute i det härliga vädret. Hon är underbar mitt lilla yrväder. Hon är inte lätt att fånga på bild stillastående, vid ett tillfälle bad jag henne till och med att sätta sig för att kunna få ett bra kort, men som ni kommer upptäcka så är hon föga nöjd över mattes önskan och visar det med hela kroppen. Jag försöker knäppa så mkt det bara går därför kan vissa kort vara lite "konstiga". Till exempel att tassarna inte kommer med på kortet osv. När jag tittade på korten från idag inser jag att Tyras huvud har verkligen växt. Tänk att det finns dom som tycker att vitt på amstaffs är fult, det kan jag inte för något i världen förstå. Och det tycker jag inte bara för att jag har Tyra. Hon är ju så otroligt ståtlig när man hinner fånga upp det *skrattar* Hoppas ni andra haft en toppen dag! Nu bjullar jag på bilder =)



Tycker kortet ovan är så otroligt snyggt, jag älskar udda kort =)      Älskade Tyra!!!   Hur kan man tycka att vitt är fult?   Tyra älskar sina stenar ifall det undgått någon =)   Tyra kollar in om det finns några hjortar att säga hej till =)   Här ovan upptäcker Tyra hjorthägnet...   Tyras första möte med en levande myrstack i år, hon gjorde ett avstamp högst upp, ajabaja Tyra.   Jag är kär i denna varelse =)   Här ovan syns allt bus tydligt i Tyras ansikte, några sekunder efter kom hon som en studsande gasell mot mig *skrattar* Hon älskar att tacklas...   Här ovan ser till och med jag att Tyras huvud är större...Detta är samma sten som hon en gång stod på när hon var ca 11 veckor eller något åt det hållet.     Fina, fina Tyra!             Härligt att vara ute på landet hos mina föräldrar, där finns det ytor att springa runt på och Tyra står här och spanar efter fina stenar att besöka =)     En fågel fångar Tyras uppmärksamhet...         Här visar hon tydligt att sitta still är väl inte meningen med livet *skrattar*   Tycker det här kortet är så fint på något vis när hon smyger på mossan.   Sixten i egen hög person, en bland dom största kelgrisarna på fyra ben.   Roligt kort på Majsan...   Här går det undan vill jag lova, Majsan försöker springa undan från Torsten...   Fina Majsan och Torstis =)   Här leder Torsten kapplöpningen, han är lyckligt ovetandes om all gyttja och lera, tyvärr är det inget som kan undgå matte *skrattar*   Försökte få med Sixten, Torsten och Majken på en och samma bild, det här var den bästa..inte så lätt med andra ord =)   Bus, bus och mera bus...   Vilopaus innan nästa busomgång...   Torsten har ju så otroligt vacker utstrålning =)   Om man tittar noga ser man hur Torsten lipar åt Majsan *skattar*   Tyra inser att hon inte kan ta sig över vattenpölen, så hon får fint traska runt.   Sixten, han är ju bara för söt =)   Här tror jag Tyra försöker med tricket: "Om jag blundar kanske pölen försvinner"   Sixten är inte sugen på bus med Torsten...   Tyra har fällt upp båda öronen för att höra bättre när sorken rör sig i jorden =)   Helt otroligt vad stor Torsten blivit och han är inte ett år än...   Majsan är så fin, så fina ögon...     Tyra far fram i full galopp =)   Majsan undrar vad jag håller på med =)   Jag gillar udda kort, måste skaffa mig en kamera som kan zooma bättre, kan bli så fina kort då =) Majsans ögon är oslagbara...     Ebba har hittat något ytterst intressant som Tyra gör allt för att få en titt på.   Ebba och Tyra =)   Ser ut som att Ebba står och undrar vad Tyra ska vara bra för...*skrattar*   Vårkänslor!!!     Tycker kortet ovan är så fint på Majken, önskar jag haft bättre zoom så jag kunnat fånga upp hennes ögon mer =)   Här ovan ser det ut som att hon tänker "Ska hon inte sluta snart" =)     Majken tar en sniff på bädden =)   Fina fina Sigge, ännu ett kort jag tycker om, och som ni ser är det udda taget =)

Kort på Tyra och hennes nya halsband som hon lätt kryper ur =/, men fint är det =)  

Av Camilla - 4 april 2010 11:30

Glad Påsk hör väl till god ton att man önskar er alla. Igår var jag upp till Älvsjömässan och tittade på när Lilo och Diamon ställdes. Jag lyckades ju försova mig så missade Diamons första vända inne i ringen tyvärr. Diamon kom på 3e placering i sin klass och Lilo fick placering 2 i klassen bästa tik. Vet inte om man kallar dom klasser eller hur det nu är, men ni förstår kanske vad jag menar =)


Det var trevligt att träffa Carola, Carolin och Maria! Det är alltid ett sant nöje att träffa människor som delar ens stora intresse. Tack för en trevlig förmiddag!


Sen åkte jag vidare till Sollentuna och tillbringade resten av dagen där med min sambo och japanflaggan *skrattar*


Jag och Tyra avslutade kvällen med en lååång kvällspromis, vi kom in vid kvart över elva på kvällen. Med min tidigare hund var jag ofta ute sent på kvällarna och gick och efter igårkväll så inser jag att jag glömt bort hur skönt det faktiskt är. Lagom med trafik så man kan träna vid övergångsställen utan att det blir trafikstockning. Sen hade vi ju kunnat stå över alla fyllon som sprang runt överallt, men det var ju glada fyllon så det gjorde inget. Jag är helt övertygad om att jag och Tyra mår betydligt mycket bättre idag än vad vissa av dom vi mötte kan göra såhär dags. Fick även tillfälle att träna på hundmöten eftersom vi stötte på några enstaka hundägare. Jag hade turen att vi aldrig mötte någon rakt på utan det blev sådär perfekta hundmöten om man ska tänka ur träningssyfte och var jag och Tyra befinner oss just nu. Tyra uppmärksammade dom andra hundarna men tog kontakt med mig direkt jag bad om det så hon låste sig aldrig, en mycket lyckad kvälls promenad. Tyra sov sen så hon snarkade mitt lilla pyre =)


Idag skiner solen och vi ska bege oss ut i det härliga vädret, vet inte riktigt var vi hamnar än, men den som lever får se =) Ha en bra dag allihopa!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards