Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Längtar...

Av Camilla - 2 januari 2011 05:31

Känner verkligen att det varit så mycket annat en tid nu och jag längtar tills jag är ledig så jag kan spendera mer tid med Tyra. Det blir ju såhär ibland, sen Stora Sthlm så har tiden på något vis inte räckt till riktigt, men så har det ju varit jul och nu nyår som jag jobbar.


Jag tycker det känns lite jobbigt när jag inte hunnit lägga den tid jag vill på Tyra. Får dåligt samvete, men borde inte ha det egentligen för i det stora hela så har Tyra ett bra hundliv. Men ändå så får jag dåligt samvete när jag inte hinner med. Samvetet blir ju inte lättare av att en viss liten dam pockar på uppmärksamhet. Börjar märkas nu på Tyra att det hänt för lite saker när det kommer till att bli trött i huvudet. Om hon var en påhittig liten tjyv innan så kan ni tänka er vad vi har att göra med nu *skrattar*


Hon har ju en förkärlek till att sno mina stickade sockor som jag brukar lägga på elementet i badrummet så dom är sådär härligt varma när man tar på sig dom. Eftersom hon är en mästare på att öppna dörrar med nosen som inte är helt stängda så stänger jag alltid toalettdörren. Så en dag när jag ligger i sängen för att försöka sova inför att jag ska jobba natt så smyger hon iväg. Vid det här laget vet man vad som är i görningen då men jag tänkte att hon får hållas eftersom toalettdörren är stängd. Hon smyger runt i lägenheten i hopp om något att tjyva, men utan resultat *skratt* Jag känner att jag är på god väg att somna och hör att hon pysslar med något låååångt borta. Sen somnar jag, men blir plötsligt väckt av en lycklig liten marhoppa som helt nöjd flyger upp i sängen och har en brun socka i munnen som hon trycker upp i mitt ansikte. Hon har alltså lyckats öppna den stängda dörren till badrummet och norpat till sig min socka, tror ni hon var nöjd den lilla mallgrodan? *skrattar*


Jag tar sockan och stänger sen dörren till badrummet igen och lägger mig i sängen. Kelar med Tyra en stund, som sen somnar med huvudet på min mage. Tyra är verkligen en påhittig liten dam, men även så himla enkel hund på det viset att när hon fått norpa lite och fått uppmärksamhet så är hon sen helnöjd med att få gos och kel och kan sen somna som en stock *ler*


Ursch vad jag verkligen inte vill jobba söndag natt också, vill vara ledig nu och ägna mig åt Tyra =) Men vi får ta det på måndag, hoppas på fint väder då, eller rättare sagt, inte så många minusgrader =)


Hoppas ni alla har en skön helg =) och fått en bra start på det nya året =)

 
 
Paula

Paula

2 januari 2011 07:15

Hahahaha hon är ju för skön! Bara liiite uppmärksamhet och sen slocknar hon på din mage. Så mysigt :)
Diza gjorde oxå så när jag hade FÖR mkt en period i livet, jag bodde hos min syster efter förhållande tagit slut, och Diza snodde barnens leksaker, fast att hon VISSTE att hon inte fick ta dom. Hon kom ALLTID fram och studsade jämfota framför mig för att visa. Jag blev arg och sa till henne att sluta.. så frågade jag om tips på amstaffwebben och då svarade en tjej som jag hade kontakt med på MSN då (hon visste vad jag gick igenom) "Uppmärksamhet?" och då skämdes jag som en gris :(
Men jag avsatte Diza-tid till att bara kela med henne, en stund varje dag och då slutade hon direkt. Usch samvete!

SVAR:
Vad bra, då hoppas jag att jag får tid hos vetten under veckan, så kan man kanske börja leva lite mer normalt med henne sen. Hon är odräglig nu vad gäller mat också, hon kan ligga och sova stenhårt och du skulle kunna släppa en atombomb bredvid henne utan att hon hade brytt sig, men om du tar ETT steg in i köket så står hon bakom dig. Kan ju inte vara bra för henne att vara så spänd heller :(
Lena-dagen brukar alltid bli bra, så jag räknar med att även denna blir det :)
Kramar!!

http://www.paulasblogg.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards