Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

Spola fram tiden...

Av Camilla - 8 januari 2011 16:17

Jag önskar att det var den 4 februari snart, helst imorgon, eller nä, helst för flera veckor sen   


Igår upptäckte jag att Tyras utslag tagit en ny vändning    Eller ny är den ju inte, men från att det verkade ha gått tillbaka och bara något enstaka utslag så har dom förökat sig igen dom jävlarna  


Vet inte vad det beror på, vet bara att Tyras klåda är jobbig just nu trots rätt hög kortison dos varannan dag, hon visar även andra beteenden som tyder på att det är jobbigt nu. Stackars min älskade Tyra   


Jag la upp bilder igår efter att vi varit ute, men inte en enda bild visar utslagen, rätt komiskt egentligen, att en hund kan se så frisk ut, men i själva verket ha det rätt jobbigt.


Tyra är ju sån som hund att hon hänger inte läpp i första taget och försöker alltid bjuda till och vara sprallig, men emellanåt går det inte, som när hon t ex avbryter något hon håller på med för att klia sig.


Bilderna är dåliga, men man får ett litet hum om hur utslagen tagit för vändning.


Idag har hon fått kortison så kliar sig inte lika mycket, men däremot kissar desto mer. Nu kan det gott ta och bli februari så Kerstin Bergvall förhoppningsvis finner boven i dramat så Tyra får bli symptomfri.


Här kommer bilderna:


  Svårt att se, men utslagen är mer sammansvetsade i områden som följer hela Tyras sida, längre upp mot armbågen till syns dom inte lika tydligt för Tyra har mer päls där.

Man kan lätt förstå att det kliar, mattes tjej. Som sagt, lättare att se utslagen där Tyra har mindre eller ingen päls alls.  

 
 
Ingen bild

Annag

9 januari 2011 16:35

När ska du pröva bara rått kött då????
Kram

 
Ingen bild

Mia & Pixie

9 januari 2011 21:51

Stackars Tyra :( Jag känner igen utslagen. Hur går det med kinesiska kuren? Jag skulle testa att bada Tyra i hibiskrub, det dämpar klådan mycket dessutom torkar det ut utslagen!
Kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards