Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Slagit rekord =)

Av Camilla - 24 januari 2011 17:52

Idag var jag och Tyra i skogen i 1h, kan ni tänka er det?!!  


Det var hela 2 plus grader ute och ingen blåst så Tyra trilskades inte med att stirra sig blind på bilen förrän det gått 1h. Hon brukar ju annars tåla max 20 minuter innan hon springer till bilen och sittar på dörren i hopp om att den ska öppna sig   


Jag hade med mig kameran och filmade lite också så här får ni se hur vi haft det idag. Ena filmklippet ligger jag ner på marken, så det filmklippet är med mitt eget liv som insats *skrattar* Om Tyra gillar att tacklas när jag står upp, hur tror ni hon uppfattar rolighetsgraden när jag ligger ner på backen?   



  Klippet ovan, ligger jag på marken och filmar =)



  Jag försöker träna mig själv på att lita på Tyra och när vi är ute såhär så försöker jag träna på det =) Här på filmklippet kan man ändå se att det funkar emellanåt att lita på henne och att hon kommer när jag ropar =) Som ni ser är hon låååångt borta och visst, hon tar sig en funderare innan hon bestämmer sig för att komma *skratt*


  Tycker Tyras prick är så fin      Tyckte kortet blev fint på Tyra när man ser hennes tass och prick =)   Tyra i full fart, jag ligger på marken och tar det här kortet =)   Tyra spanar in matte på marken =)   Tar tillfället i akt och man ser hennes bus iögonen när hon vänder upp och styr kosan mot matte =)   Tycker att Tyra har vuxit lite, hennes huvud börjar bli så fint =)   Full fart, här kommer Tyra =)   Raka vägen mot matte var det =)   Har hon inte vuxit lite? Eller är det önsketänkande?   En sak är säker, hon är vacker =)   Mattes tjej =)   Tyra får lite sladd när hon sätter fart =)   Härligt kort, öronen rakt upp och full fart. Så fint med snön och himlen i ett =)   Tror allt att Tyra har lite muskler också =)     Tyra och all snö =)

Tyra blir en liten prick bara när hon springer bortåt =)  

 
 
Ingen bild

Paula

25 januari 2011 07:10

Det är ju skitkul att ligga på marken, DD kommer alltid rusande när hon ser att jag ligger ner, sen puffar hon på mina skosulor och sen försöker hon krypa in under hakan på mig ;)
Tyra ser jätteduktig ut, och hon tvekar nog bara eftersom hon preciiis har gått hela den långa vägen, vem sjutton orkar göra det igen ;)
Kram

 
Lenita

Lenita

27 januari 2011 18:20

Vad fin hon är =) hahaha värsta söt som lixom står och funderar på om hon ska komma eller ej =) jag har samma grej med tyson, att han är nog mycket bättre på inkallning än vad jag tror..men vet ej vart jag vågar träna det någonstans utan inhägnad? vart var du? mvh Lenita

http://prinsessanbananhammock.blogg.se

Camilla

30 januari 2011 17:16

Hej Lenita!
Jag har åkt en bit utanför eskilstuna =)

Men man måste vara observant där med, för det rör sig folk och hundar och framför allt djur där med =) Tack för din snälla kommentar om min tös =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards