Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Härliga plusgrader =)

Av Camilla - 30 januari 2011 15:41

Åh vad det är skönt att vara ute när solen lyser på en och det är plusgrader! Det är balsam för själen att få vara ute och ju längre man kan vara ute desto bättre, så jag längtar mer än någonsin efter varmare dagar så jag och Tyra kan bosätta oss i skogen =) Jag tror jag var ett skogstroll i mitt tidigare liv   


Jag hade med mig kameran och tänkte filma när Tyra springer låååångt ifrån mig och visa vad som händer när jag ropar vår inkallningssignal "Hit". Men idag var Tyra så jobb sugen att hon aldrig sprang så långt ifrån mig som jag hade önskat. Vore ju roligt att kunna visa upp de seriösa bitarna också och att kommandot för inkallning sitter rätt fint på min Tyra =)


Fast jag har ju även jobbat in att det är hon som ska ha kollen på mig och inte jag på henne så hon gör ju helt rätt i att springa en bit och sen stanna upp och se var jag är osv, så idag visade hon ju hur hon ska göra och annars när hon springer så långt så har hon ju egentligen gjort "fel" =)


Jag insåg när jag kollade klippen hemma att jag är en riktig pratkvarn och pratar om allt och ingenting *skrattar* Men det får ni ha överseende med =)


Jag gillar verkligen att Tyra när hon har en leksak vill leka med mig och själva leksaken är inte lika intressant om den inte är i kombination med mig, henne och sak i ett =). Det syns på ett klipp jag lägger upp. Hon har fått leksaken efter inkallningen och springer iväg, men när jag vill att hon kommer så kommer hon och lämnar leksaken, så där är jag mer "viktig" än leksaken, men när jag ber henne hämta den och vi ska busa ihop, så blir hon ju super glad och skuttar iväg och hämtar den för att vi sen ska leka ihop =)


Det kanske kan tyckas vara baggisar allt det jag skriver, men för mig är det oerhört viktiga bitar hos en hund och jag underskattar inte någon som lägger ner tid på just samspel och samarbete med sin hund. Tyra må vara 2 år snart men jag är stolt över att sånna här bitar sitter bra hos henne, men sen har jag ingen bra grundlydnad på henne, men det ska jag jobba upp också. Men a och o för mig är att hon ska komma när jag ropar direkt och hon ska ha kollen på mig och inte bli nochalant och anse att hon gör sitt och jag kan vara bra och ha när det passar henne och sist men inte minst, hon ska se mig och hennes relation som en tillgång och en bästa tillgången och jag kan faktiskt ( man ska inte säga bra saker om sig själv egentligen ) tycka att jag lyckats med dom här bitarna.


Här kommer filmsnuttarna =) :



  I detta klippet syns det tydligt det jag skrev om att hon håller koll på mig och inte springer för långt bort, vet inte om ni ser det, men jag ser att hon är super sugen på att få jobba och arbeta med något =)



  Tyra kommer fint på inkallningen, jag vill kalla in henne när hon är i rörelse för jag inbillar mig att det är svårare, för Tyras del iallafall, för när hon är i rörelse är hon på g någonstans och har något för sig och om hon då kommer direkt så har hon ändå varit observant på mig och mitt kommando. Jag tar upp leksaken när hon vänt och är på väg mot mig, så jag håller inte i den så hon kommer för att hon ser att jag har en leksak, utan den kommer upp när jag vet att hon kommer till mig och sen får hon sin belöning =)



 

Här har ni klippet jag skriver om i inlägget, att hon först kommer till mig men när hon inser att vi ska leka ihop så hämtar hon med stor glädje leksaken och erbjuder lek ihop. Många hundar tar leksaken och sen skiter i matte/husse, men Tyra har aldrig varit så, men jag har som sagt även jobbat på att hon ska tycka det roligaste som finns är kombinationen hon, jag och leksak =)


 
 
Ingen bild

Paula

1 februari 2011 05:38

Inte alls baggisar!!! Det är ju skitkul :D
Du får lära mig hur man gör! DD intresserar sig bara för mig när det passar henne, annars är hon döv... :/
Men med leksaken, där är hon precis som Tyra!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards