Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Sån underbar hund!

Av Camilla - 23 september 2011 20:57

Idag sken solen när vi vaknade, eller nä, när Poppan vaknade och tyckte att jag skulle gå upp *skratt* Vi gick ut direkt i vanlig ordning så han fick rastas och sen gick vi in och åt frukost. Det här med färskfoder är ju helt nytt för mig, men en sak är säker, Poppan älskar det! Men till saken hör den att jag ger honom nog lite mer än vad han ska äta, men vad gör det om hundra år  


Sen fick lillgrabben vila magen lite och han tog sin morgon siesta och snarkade högt i soffan. Jag har alltid gjort så med alla mina hundar, att om dom får äta frukost på morgonen direkt, vill jag att maten ska få landa innan man sticker ut på aktivitet. Vet ju själv hur det känns att precis ha ätit och sen behöva ut och springa eller göra något fysiskt. 


Sen packade vi in oss i bilen och drog till trollskogen även idag. Jag hade lovat att plocka svamp åt min rara mor och till hennes stora glädje hittade jag något som heter svart trumpetsvamp så när jag och Poppan var klara hade jag plockat mer än en halv plastpåse med svart trumpet och gula kantareller och några trattisar fick också åka med. När jag plockade svamp, letade Poppan med ljus och lykta efter en pinne i skogen igen och hör och häpna han fann ett att tugga på och dra i under tiden jag plockade svampen *gapskrattar*


Vi var ute i skogen i 2 timmar och det tar 30 minuter för oss att ta oss dit så när vi hade gått runt i de 2h så var det skönt att sätta sig i bilen, Poppan la sig pladask direkt.


Efter en fys föreläsning jag var på så informerade hon vikten av att värma upp en hund och låta den varva ner även om man bara ska vara i skog och mark så det har jag gjort varje gång nu med Poppan. Han är inte så förtjust i att behöva gå i 10 minuter innan jag släpper honom lös, men med tanke på att det är för hans skull får han sura lite. Sen blev det 15 minuters nedvarvning när vi gick mot bilen, fast då var han ganska trött så då gjorde det inget att kopplet åkte på för han gick hos mig ändå.


Tänk att två timmar kan flyga förbi när man är ute med en hund, emellanåt funderar jag på om jag ska kidnappa honom, men såklart ska jag inte det, men dom som får honom till sin flock kommer få världens underbaraste hund till familjen!


Han är så lyhörd och otroligt mjuk, man behöver knappt höja rösten om det är något man vill in och peta lite i så är han med på noterna direkt. Som idag när han drog efter 2 fåglar som flög upp framför honom, då ropade jag till att han skulle komma och han viker av så fint och skiter i fåglarna, underbara hund!


Sen när vi väl kom hem igen så däckade vi båda, han stod för snarkandet och jag bara låg och mös över att ha honom nära. Det är viktigt för Poppan upplever jag, att få närhet och få känna närkontakt, precis som min Tyra  


På kvällen tog vi en lite promenix men sen fick Poppan ett ben att mumsa på så när jag stod och lagade mat låg han vid mina ben och tugga ben, dock inte mina *fniss* Jag köpte 2 frysta märgben som han ska få imorgon, men han får fint börja med ett.


Här kommer 2 filmklipp från idag och några bilder: 


       



  Från där jag stod, såg det mycket brant ut därför säger jag nej nej inte den vägen åt Poppan, men han verkade inte uppleva det brant *skratt*



  Han är så duktig som trots all skog ändå hittar mindre träd att tugga på *fnissar*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards