Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Ers Kunglighet

Av Camilla - 24 september 2011 18:06

Mycket riktigt så blev Poppan eld och lågor igårkväll när min sambo kom hem, helt otroligt vad en hund kan bli glad över att träffa vissa människor    Han visste inte riktigt var han skulle göra av sig själv så det kändes nästan som han träffade kungligheten själv och plockade upp en sko till slut och gick runt runt med i munnen och släppte den vissa stunder för att attack pussa Ronnie i ansiktet och gärna heeeeeeela ansiktet. Sen efter det vek inte Poppan hans sida på hela kvällen, utan följde efter honom var han än gick, till och med på toa *skratt*


Jag hade oturen att åka på migrän inatt, så jag la mig ute på soffan, på något vis vill man vara ifred när man har sådär ont, eller nä, man vill vara utan ens sambos snarkmaskin som tjuter emellanåt. Poppan gjorde ett tydligt val, han skulle sova med Ronnie så jag blev själv på soffan. Annars är det otroligt mysigt att ha en hund hos sig när man mår pyton. Tyra vek aldrig min sida när jag hade migrän, som på något konstigt vis visste hon att jag hade sådär attans ont och blev lugn och bara låg väldigt nära mig. Hon som var en riktig tös full av energi blev som en helt annan hund när jag hade värk i skallen och det tackar jag henne för, som sagt, vi var ett oslagbart team hon och jag, vi kompletterade varandra bra   


Hur som helst så lättade det framåt morgonen men började om efter några timmar och sen har jag legat hela dagen, Poppan har varit med min sambo till hans stora lycka, så nu ikväll har han sovit och snarkat. Nu har huvudet gett sig för den här gången hoppas jag, känns så, så jag och Poppan tar nya tag imorgon.


De här dagarna när han varit här har jag introducerat klickern till honom igen, han är på, men jag anar en lite bekväm herre vissa stunder, och det är en balans det där som jag inte riktigt hittat än men vi är på god väg. Han kan gå från intresserad seg till hundra ös och slarvputte och försöker göra tusen saker på en gång.


Jag har filmat lite när jag försöker klicka in pallen, men han har inte riktigt förstått vad man ska göra med pallen än annat än lägga nosen på den eller käka upp den *skrattar*


Har även tränat ingångar på vänster sida med klickern, han förstår att han får klick och godis om han går på min vänstra sida, men längre har vi inte kommit. Han har varit ganska trött efter våra svamp plockar promenader så jag har inte puschat träningen så mycket.


Här kommer filmklippen:



  Allra första filmen och träningstillfället, Poppan känns så otroligt närvarande och noterar små detaljer hela tiden i sin vardag, känns som en mycket tänkande hund, han noterar att det är en kamera på bordet flera gånger när vi tränar.



  Hur söt får man vara egentligen och jag undrar vad han försöker säga mig, tror han talar om att ge mig den där korven direkt istället så han slipper hålla på och undra över vad jag vill.



  Passade herren att stå vid pallen och bara dutta med nosen och få korv, Tyra var precis lika bekväm om man gav det utrymme =)



  Här är han riktigt på g och vill gärna äta upp pallen, tror ni det är i ren frustration för att slippa pallen? *skrattar*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards