Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Äntligen ny dag!

Av Camilla - 25 september 2011 09:18

Både jag och Poppan har sovit som stockar inatt, har nästan kännt mig medvetslös faktiskt. Poppan var lite dålig i magen igår, kräktes upp båda sina mål, men jag misstänker starkt ett tuggben som han var lite för glupsk på och svalde för mycket på kort tid. Imorse åt han sin frukost med god aptit och inte visat en enda tendens att må illa så jag är säker på att det var benets fel.


Jag förstår inte hur dom klarar men beundrar och ger en eloge till dom som agerar jourhem för hundar som är i behov av ett hem innan dom finner sin nya flock att bli medlem i. För varje dag som går knyter jag mer och mer an till Poppan, men han är å andra sidan ingen svår hund att ta till sig. Han kommer ofta och kelar och gosar och sånt gillar jag ju hos en hund. Han kan sitta i soffan och njuta när jag klappar honom och pussar på honom och han bara myser, syns i hela hans ansikte och så lutar han sig mot mig och så sitter vi där och tittar på tv. Men det är inte min tid än för vovve, när det blir ligger i framtidens händer fortfarande.


Jag ser det som att jag försöker hjälpa Poppan och försöker göra varje dag han är hos mig till en bra dag, för det är viktigt för mig, att ge hunden det den är värd för det ligger i mig som människa att se till att det blir så, för hunden kan knappast öppna dörren och kliva ut själv, eller öppna kylskåpet och ta sig lite mat. Man bär ett stort ansvar när man väljer att ta in en fyrbent älskling i sitt hem så jag försöker förvalta varje dag jag och Poppan är ihop. Fast så gör jag med alla hundar jag passar eller äger.


Eftersom det inte blev någon frisk luft för mig igår så tänkte jag andas frisk luft idag och bege mig till skogs. Poppan ska få träffa ZoeZoe, Hannas Dobermann tik, ska bli kul att se hur dom gillar varandra. Jag ska även göra ett stopp på Hannas gård och säga hej till deras nyfunna vovve, Tarza som dom hämtat från Hundstallet, en Presa Canario om jag inte minns helt fel.


Hoppas ni alla får en bra dag och ta hand om er och era fyrbenta vänner!


        Så rofyllt att se en hund sova =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards