Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 29 september 2011

Lägger ner det här ett tag nu

Av Camilla - 29 september 2011 10:01

Så är dagen här då Poppan ska flytta till sin nya familj och jag är givetvis glad för familjens skull och för Poppans skull, men för min egen del känns hjärtat dystert eftersom jag fäst mig så mycket vid honom de här dagarna han varit hos oss.


Poppan är en otroligt mjuk och lyhörd hund. När jag tänker efter så har jag aldrig stött på en amstaff som är som Poppan i sättet. Han är ett knippe utpräglad terrier men på samma gång mjuk.


Man får tänka lite på hur man uttrycker sig för en tillsägelse som Tyra t ex hade garvat åt är något som Poppan verkligen tar åt sig av tusen gånger om, så det är inga höga röster som krävs för att Poppan ska förstå.


Han bjuder på ett enormt fint samspel och vill hela tiden jobba på och prestera till 110% och gör det för att han vill och tycker det är roligt. Min Tyra gav mig alltid en match och ville kolla om det gick att maska eller få något gratis, men inte Poppan, han är glad bara han får jobba och vara med sin förare. Det som däremot visar terriern i honom är när man kommer igång och då jäklar jobbar han på och då måste man vägleda honom och försöka packa ihop energin på ett bra sätt för att komma i mål.


Jag skulle kunna skriva i en evighet om den här hunden men har inte tid nu, vill ta vara på den här dagen och det ska vi göra till skogs.


Vissa hundar klickar man fortare med än andra, men med Poppan har det verkligen sagt klick för min del, tyvärr måste jag ju säga eftersom det blir svårare att skiljas åt nu när han ska flytta idag.


Nu blir det en dusch och sen far vi till skogs innan vi styr kosan åt Stockholm. Ha en bra dag allihopa därute!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards