Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Camilla - 24 oktober 2011 19:21

Astolf är en herre med hög rang och som har en ytterst bestämd åsikt om saker och ting, men det kan man få ha på ålderns höst tycker jag   


I Astolf värld ser det lite ut såhär:


1. Gå dit du själv vill!


2. Envisas människan om en annan riktning, sätt ner tassen och visa vem som bestämmer genom att inte röra en endaste tass under några som helst omständigheter.


3. Ger sig inte människan och börjar med sitt gulligullande i att försöka övertala om att det är roligt att gå åt ett annat håll sänker du huvet och blänger allt vad du förmår!


4. Vid det här laget har din människa förmodligen tagit sitt förnuft till fånga och följer dig dit du vill gå.


Man kan inte göra så mycket annat än skratta faktiskt, han får mig att le hela tiden, han är så söt när han sänker huvudet och blänger på mig som att jag är totalt knäpp som inbillar mig att han tänker kompromissa var vi ska gå. På ett sätt har han rätt, han väger ju ett X antal kilo och jag skulle nog ha svårt att rubba honom  


Men som sagt, jag låter honom hållas, vi gick en sväng ikväll, och när vi hade gått en bit så tvärnitar Astolf, det är väl den enda gånge man märker att man har en hund i kopplet för han går sakerliga framåt så länge han är nöjd med färdriktningen *skratt* Det tar som sagt stopp och jag tittar på Astolf som blänger på mig och jag säger, jaja, vi vänder väl då, men då skulle herren inte vända utan han skulle minsann över på andra sidan gatan, hur söt får man inte vara     


Annars gör lillprinsen eller greven minsta möjliga, sover mestadels av tiden, äter och sover lite till. Jag åkte till skogs på förmiddagen i hopp om att vi skulle kunna spendera lite tid ute, men Astolf var av en annan åsikt *ler* Han gick en sväng, tuggade lite pinne, sen gick han till bilen och tittade på mig som att nu är vi färdiga här.


Sen åkte vi hem och jag lagade mat med Astolf som sällskap så jag kunde inte låta bli att ge honom lite nötfärs såklart och han var ju nöjd! Sen tog vi en tupplur ihop och vad härligt det är att höra en hund snosa och småsnarka!


Här kommer lite bilder på min fina gäst!


 

Älskar hans trubbiga gråa nos!

   

Tugga lite pinne =)

 

Han kan se bestämd ut minsann =)

 


 


Fina fina Astolf, tack för att jag får möjligheten att vara med dig och få lära känna dig =) Du gör mina dagar så mycket roligare!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards