Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av Camilla - 27 oktober 2011 18:00

Vi drog en sväng ut till landet på eftermiddagen och jag filmade Astolf när han försöker sniffa upp hela gräsmattan i nosen =) Är det, det som kallas fint nosarbete? *skratt*


Nu sover han som en stock igen efter kvällsmaten, Astolf är en sån otroligt fin herre och jag är så glad över att få lära känna honom!


 


Vet inte om det hörs så bra på filmen hur hårt han verkligen nosar i backen, men tycker ändå man ser hur han funnit något intressant att lukta på =)
  

Av Camilla - 27 oktober 2011 11:27

Nu på morgonen åkte vi till Vilsta för att strosa runt där på gräsytorna, får en känsla av att Astolf trivs bäst på jämnt underlag. Nu är det egentligen gångavstånd till Vilsta från mig, men eftersom jag inte riktigt är säker på hur mycket Astolf orkar ville jag inte riskera att ta mig till Vilsta och sen inte hem igen ifall han skulle strejka.


Astolf blev glad när vi kom över på den sidan av ån som vi skulle vara på, han fick gå lös, för i hans fall behöver man bara länga steget om han börjar trava. Vi slog ihjäl en timme i Vilsta, men jag hade nog kunnat varit ute längre, så skönt ute idag fast det inte är någon sol, men för Astolf del räckte det gott och väl med en timme och det var tur jag tog bilen för han hade aldrig orkat gå hem. Nu sover han och snarkar högt, en nöjd och förhoppningsvis lycklig vovve.


     


Blev lite orolig när Astolf klev ner i vattnet för vet ju inte om han är en sim hund, en sån som får för sig att aldrig vilja komma upp =) men han nöjde sig med att strosa runt i strandkanten och passa på att dricka lite på samma gång =)


 


Astolf blev så glad över att stöta på strandkanten att han tog några galoppsprång till och med =)


   


Väldigt fina ytor i Vilsta man kan röra sig på, men många hundar och människor som vistas i Vilsta så har man inte hundra procent koll på hunden bör man ha den kopplad.

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards