Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Camilla - 30 oktober 2011 16:16

På att vänta på något som jag vill ska ske nu eller helst igår!!! Tiden går så extremt sakta och aldrig blir det slutet av november!! Normalt sett brukar jag få ågren såhär års för att julen närmar sig för jag åker alltid på någon tråkighet vid juletid, slår liksom aldrig fel, ett år tog jag bort hästen 23 december och ett annat min Varga 18 december och förra julen vet vi ju alla hur den spenderades i ångest över om Tyra ens skulle överleva, men i år längtar jag trots att vi går mot jul, för i år ska jag få en väääääldigt fin julklapp i förskott, fina Aysha   


Jag längtar så efter att hon ska komma och önskar att tiden gick liiiite fortare ändå   Fast jag har en sak att se fram emot innan hon kommer och det är att finaste Rhino ska komma på besök i några dagar och hålla mig sällskap, det är något jag också längtar efter. Han är en sån fin hund lilla Rhino som inte längre är så liten, sist jag träffade honom hade han vuxit till sig så fint!


Ska bli så spännande att få se hur Aysha ser ut i verkliga livet, på en del kort tycker jag hon ser lite större ut, så det ska bli kul att få se hur hon är i verkligheten! Kort har ju en förmåga att vara missvisande många gånger.


Jag funderar en hel del på det här om jag ska våga ta mig ut i utställningsvärlden också och har nog allt bestämt mig för att ge det ett tappert försök, men vill först träna en del, men om jag lägger sikte på att ställa ut henne på AmstaffSpecialen 2012 så har jag lite tid på mig *skratt*


Jag är så nyfiken på hennes personlighet, hur hon är i sättet och vad hon har för inställning till att t ex träna och samarbeta. Tyra var ju en tuff donna som inte gav mig en lätt match så ska bli spännande och otroligt roligt att få se hur Aysha är i sättet.


Nähäpp, ska försöka sussa lite till innan jobbet inatt som väntar. Ni andra får sova gott sen när det är dags!


Måste ju även nämna att duktiga Rhino med sin matte och uppfödare Maria Olivemark blev godkända i Nybörjarklassen idag i RallyLydnad så stort Grattis till dom för sitt fina arbete tillsammans!! Har sagt det förr och säger det igen, dom kommer gå långt ihop, dom är ett vinnande team!! =)   

Av Camilla - 30 oktober 2011 16:07

Vi är i en sån fas just nu då jag och min sambo ses väldigt lite och det är jobbigt tycker jag, saknar honom så mycket. Men då har det varit lite lättare när jag haft herr Astolf hos mig som förgyllt min tillvaro   


Så igår innan dom skulle åka tilllbaka till Sthlm för att Astolf skulle åka hem till sin matte igen, åkte vi till ett ställe och tog en skön promenad i höstvädret. Det var så mysigt att gå där och prata och se hur lycklig Astolf var!


Kändes så vemodigt när han och min sambo åkte igår eftermiddag, hade velat spendera mer tid med dom, och nu är det så tomt när jag inte har gammelgubben vid min sida och då pratar jag inte om Ronnie *ler*. Fast jag saknar honom enormt mycket med såklart, längtar till han kommer hem igen!


Här kommer lite bilder på Astolf och vår promis, Astolf envisades med att ändå gå ner i vattnet fast jag bad honom att låta bli, men som sagt, han gör som han vill =)


     

Han är så otroligt ståtlig tycker jag och så ser han så klok ut!


       

Ta hand om dig nu fina Astolf så hoppas jag vi ses snart igen!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards