Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Äter upp en...

Av Camilla - 15 november 2011 19:48

Vet inte vad som tagit åt mig, jag har även om jag tyckt det varit jobbigt kunnat se bilder på djur som farit illa och filmklipp, men nu går det bara inte längre, jag klarar inte av det alls. Jag mår så fruktansvärt dåligt av att se människans onska och vidriga maktspel mot försvarslösa stackars djur och när det kommer till hundar mår jag så uselt att jag kan må dåligt i flera timmar om jag skulle råka se en bild. Hundar ligger mig ju extra nära hjärtat och när jag tänker på hur godtrogna dom är mot sin människa så sliter det mitt hjärta itu när folk lägger upp vidriga bilder på hundar som misshandlats och blivit så vanskapta att dom knappt ser ut som hundar längre.


Djur är enligt mig något av det vackraste som vandrar på vår jord, dom är så orörda och så genuint äkta och så kommer människan och bara förpestar och förgör och manipulerar och utsätter dom för så mycket ondska och det får mig att må så oerhört dåligt. Hur kan man som människa leva med sig själv och se logik att  tex svälta sin hund tills den bara är ben och päls eller misshandla den till döds?


Hundvärlden just nu är jag rätt mätt på, känns som att den äter upp mig många gånger och egentligen borde jag sluta vara nyfiken och tro att man kan vända sig till andra människor som delar mitt intresse, för att skydda mig själv. Finns så många fina människor därute som är trevliga och svarar så tålmodigt på mina frågor, men sen finns den där klicken som alltid ska visa sig bäst och störst och vackrast och som inte skyr några som helst medel att göra ner andra för att få glänsa själva.


Vad dom glömmer är att dom också någon gång varit nybörjare och hur ska man kunna komma någon vart om man gång på gång blir bemött av glåpord och smädelser för att man är just en nybörjare så man ska inte uttala sig utan hålla käft och lystra till de övermäktiga mästarnas mästare....


Det jag försöker säga är att det råder sådan enorm ondska därute, människan som varelse har inga som helst problem att ge sig på andra människor eller djur och det är egentligen skrämmande.


Vad är det som driver dessa människor, vad är det för behov dom försöker tillfredställa när dom ger sig på oavsett om det är människa eller djur? Vad får dom ut av att göra andra illa?


Den sortens människa som skrämmer mig mest är den typen som ser sig själv som storheten själv och som inte har några problem alls att såra andra och sen kan låtsas om som att inget hänt, hur står man ut med sig själv?


Alla sårar någon, nån gång i livet, men det är oundvikligt, men det som skiljer är att besitter man några som helst empatiska känslor och är man ett uns medmänniska ber man om ursäkt och försöker ställa saker och ting till rätta.


Men dessa jag har i åtanke gör inte sånt, dom triumferar över att dom ännu en gång har lyckats vara broder duktiga och slår sig själva på bröstet över hur jävla otroligt fenomenala dom är på att köra över andra och tysta ner dom. Dom ser det som en merit att vara otrevlig och rak som dom kallar det, men i mina ögon finns det ingen som helst rakhet i att vara otrevlig, förolämpa eller förminska en annan människa, det är bara genuin ondska och snevriden verklighetsuppfattning.


Nu säger jag inte att samma människa som ger sig på andra människor nödvändigtvis ger sig på djur för så behöver inte fallet vara, utan det jag försöker säga är att det skrämmer mig överlag hur ondskefulla människor det finns därute och hur otroligt icke verkliga dom är på alla sätt och vis när dom finner egna ursäkter och anledningar till att försköna sina handlingar, hur kan dom se sig själva i spegeln?


Kände mest för att få ur mig den negativa känslan jag burit med mig ett tag, ibland är det skönt att få skriva av sig.


Ta hand om varandra därute, människa som djur, vi får inte låta det giftiga onda ta över, vi måste vara rädda om varandra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards