Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av Camilla - 26 augusti 2011 17:45

Ja som sagt, nästa vecka på fredagen befinner jag mig i Holland och förhoppningsvis svävar jag på moln av glädje efter att det gått vägen för Tyras släktingar på Euro Dog Show  


Är något extra med att det är släktingar till min Tyra och känns lite extra också att jag får den stora äran att följa med och se Tyras syster ställas, Lilo. Tusen tack Carola för att du så tålmodigt står ut med mig överallt. Lite nytta hoppas jag kunna göra iallafall, tänkte försöka avlasta flickorna så mycket det går, för dom har nog med att tänka på att försöka hålla nerverna inuti kroppen istället för utanpå.


Det blir jag alias CT maskot, Carola med Lilo ( Tyras syster ) och Lola med Prince ( Tyras halv lillebror ) som ska göra Europa farligt med vårt framtåg *skrattar*


Inser ju allt mer att nästa hund måste bli en hund som har förutsättningar att kunna ställas, nu kan man aldrig veta det i förväg såklart, men som min Tyra som var mer än 80% vit har ju inte samma förutsättningar som sin syrra Lilo som är ca 80% röd.


Min önskan är att nästa hund ska vara röd med vita tecken, fick man bestämma helt och hållet skulle jag vilja att hunden var röd med vit hals som går ner i frambenen, det vita alltså och sen vit bläs. Hahahaha som sagt, jag är svag för mkt vitt och märks när jag svamlar här om färg. Vet att det finns vita amstaffs ute i världen som är Champion titlade, men här i Sverige tror jag inte man har någon chans att lyckas.


Min sambo är rätt praktisk när det kommer till att skaffa hund, han har som krav att det inte ska vara en hund som är svart eller vit och det borde man kunna uppfylla hoppas jag.


Jag lyckades ju bli magsjuk igår, satt hos frissan och kände mig osocial när jag var tystlåten och inte pratade på som vanligt, ett tag tänkte jag att det kommer aldrig gå utan jag får åka hem med all färg kvar i håret. Lyckades hålla mig tills jag kom hem, men sen i ett x antal timmar var jag och herr toalett polare, fast framåt kvällen separerade vi till min stora lycka. Jag är sån som hatar att kräkas, kan spy av att jag spyr, vet jag är crazy! Sov hela dagen igår och dom som känner mig vet att det inte är likt mig och har sovit i stort sett hela dagen idag med, men nu börjar jag känna mig som mer människa igen.


Jag har bestämt mig för att försöka fota så många hundar som möjligt nere på Euro Dog Show och inte bara Lilo och Prince. Dom har jag ju redan tusen kort på så tänkte vara lite snäll mot min omgivning och ta så mkt kort jag hinner med på andra hundar, men resultaten vet jag inte riktigt hur jag ska få till det eftersom jag verkligen är så gröngöling på vad som är bra i utställningsringen och inte. Nä, tror jag får fokusera på kort så får nån annan styra upp resultaten. Åh vad jag längtar!!! Snälla ni därute, håll tummarna för mig att min mage sköter sig och att det verkligen vänder nu så jag får komma iväg till Holland och får en resa i positiv bermärkelse jag aldrig kommer glömma!


   Tyra för 2 år sedan i augusti. Hon var helt galen i allt vad frukt och grönt hette, så här sitter hon så fint och snällt och väntar på att få krusbär serverade till sig. Hon åt även från busken själv, men kunde hon flirta till sig att bli serverad så valde hon det hellre än en taggig buske. Mattes älskade vackraste japanflaggan!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards