Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av Camilla - 31 augusti 2011 15:44

Igår klockan 20 bar det av ner mot Holland och Heerenveen. Jag hade sovit till halv fyra på dagen så jag tog första körpasset. Måste säga att det gick förvånansvärt fort genom Sverige och Danmark gick i samma tecken av speed hastighet.


Det som kändes lite mindre lajbans var när vi är på g ner och så börjar vi prata om väder och vind och Carola säger att vi får hoppas på att det inte blåser alltför mycket när vi ska åka båt.    Jag som blir åksjuk bara av att titta på någon som gungar gunga, tror ni det kändes uppmuntrande att ha 2 båt turer framför sig?   Men det gick riktigt bra fast färjan mellan Danmark och Tyskland hade jag kunnat stå över om jag ska vara ärlig.


Men när tjejerna sov en sväng så satt jag där och funderade på var dom där otäcka broarna var någonstans som jag ville minnas var jäääääätte höga och lååååånga, men tröstade mig med att det måste ju vara i Tyskland dom var och då var min plan att Carola skulle få köra en sväng eftersom jag började bli lite seg. 


Då helt plötsligt stod dom bara där och jag hade ingen återvändo och inget annat val än att blå hålla i ratten och känna mig som tant Agda som var rädd att hennes rullator skulle skena      Hur som helst så gick det givetvis bra, men fy vad jag ogillar att åka på höga broar.


När vi äntligen kommit till Tyskland så skulle jag få uppleva denna såkallade AutoBahn som det skulle gå så fort på och så vidare, men där satt vi, i ca 80 km/h pga en hel drös med vägbyggen. Jag kan nog tycka att Autobahn ska döpas om till Byggobahn! Tyskland kändes som en evighet, och vi började bli riktigt sega och jag känner att jag mest sover fast ögonen är öppna och då ser jag den där skylten och tänker först att näää, jag säger inget för jag måste se fel    Men jag kunde inte låta bli för ville veta om jag hallucinerade eller inte och brister ut i lite lätt hysteriskt: "Vad står det på skylten???? Står det verkligen Erotik 24h!!"  Jösses vad vi skrattade och jag hallucinerade inte, det stod verkligen en sån stor baouta skyllt.


Glömde berätta att i Danmark så jag en annan märklig skylt innan vägbyggen, texten löd: Blod Rabat....Ja fråga mig inte vad det betyder *skratt*


Hur som helst så slog vi fast att Tyskland fullkomligt älskar kossor och majs och sist men inte minst alla deras vägbyggen som aldrig tog slut.


Sen entrade vi äntligen Holland, vackra fina Holland! Man såg hästar så långt ögat nådde, har nog aldrig sett så mycket hästar längs vägen någon gång och får, en herre jösses massa får till oändlighet.


Nu känner jag att jag inte längre orkar tänka och ännu mindre skriva så uppdaterar imorgon igen med bilder och hur det gått på vår första dag på Euro Dog Show!


Vilken otroligt rolig resa det har varit hittills, med många hysteriska fnitter attacker och jag ser fram emot de dagar vi har framför oss!


Här kommer lite bilder från Hotellet =)


  Lola ger Princen lite vatten när vi stannade på en mack i Tyskland för att låta hundarna sträcka på benen och dricka.


  Här är hotellet vi bor på, det är ett gäng hundar som delar hotell samtidigt som oss.


  Entrén =)


    Rummet som jag och Carola delar, av någon märklig anledning har vi 3 sängar i vårt rum, men är man en prinsessa som Lilo så ska man också ha en egen säng *fniss*


  CT dogsen entrar hotellet =)


  Kul kaffe kanna som stod utanför hotellet =)


    Var allt från mig denna gången, men som sagt, återkommer imorgon!


Jo måste bara säga att jag blivit kär i Holland, jösses vad vackert land det är och så otroligt mysigt med alla små hus och vattenkanaler som går genom staden.


Håll tummarna för Carola och Lola med dogs imorgon och gärna i dagarna 3 =)


Hoppas ni har det bra därute i cyper rymden, nu säger jag tack och godnatt   

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards